.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - luty 2005

dodano: 
03.03.2005

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach, które ukazały się w okresie od 1 do 28 lutego 2005 roku. Ogłoszenia pochodzą z portali internetowych i prasy. W raporcie analizowana jest wymagana od kandydatów w ogłoszeniach znajomość języków obcych. Ponadto raport przedstawia branże, w których oferowano zatrudnienie.

Opis
• W lutym 2005 r. w analizowanych materiałach znaleziono 45 ogłoszeń o pracę dla PR-owców. Prawie wszystkie związane były ze stałym zatrudnieniem. Poszukiwano 1 stażysty.
• 31 ogłoszeń pojawiło się na stronach internetowych, 8 można było znaleźć w prasie, a 6 ogłoszeń, w których poszukiwano PR-owców przysłano bezpośrednio do redakcji PRoto.
• 10 ogłoszeń pochodziło bezpośrednio od agencji PR, 24 z działów PR firm, a 11 zamieścili pośrednicy.
• Spośród wskazanych miejsc pracy przeważało województwo mazowieckie (27). 9 ogłoszeniodawców nie podało miejsca przyszłego zatrudnienia. 4 oferty pochodziły z województwa dolnośląskiego i po 2 oferty z województwa małopolskiego oraz łódzkiego.
• Oferowano stanowiska o następujących profilach: 7 dla asystenta, 8 dla dyrektora/managera PR oraz 27 dla specjalistów związanych z branżą PR. W tym miesiącu poszukiwano 3 konsultantów PR.
• Nazwy stanowisk dla pracowników branży PR wymieniane w ogłoszeniach o pracę były zróżnicowane. Najczęściej poszukiwano Specjalisty ds. PR i Marketing Managera. Wśród ciekawszych stanowisk można wymienić: Public Relations Freelancer, Marketing & Press Manager, Specjalisty ds. Public Relations i Sponsoringu Wizerunkowego.
• Raport pokazuje, że od kandydatów coraz częściej wymagana jest znajomość języka obcego. 27 ogłoszeń zawierało wymóg znajomości języka angielskiego. 1 pracodawca oczekiwał znajomości języka włoskiego. Poszukiwano również osób znających język niemiecki i francuski. W 10 ogłoszeniach nie podano oczekiwań dotyczących znajomości języka.
• W lutym 2005 roku 18 ogłoszeń o pracę dla PR-owców pojawiło się w branży media/reklama/marketing/PR. 8 ogłoszeń dotyczyło pracy w branży finanse/ubezpieczenia/bankowość. Po 3 ogłoszenia zamieścili pracodawcy z branży IT/telekomunikacja oraz handel/usługi.
 
Wykresy
Wykres 1. Źródło ogłoszeń


Wykres 2. Województwa, w których oferowana była praca


Wykres 3. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, asystent, konsultant)


Wykres 4. Wymagana znajomość języków obcych


Wykres 5. Branża, w której oferowano zatrudnienie


Wykres 6. Wykres porównawczy – profil oferowanych stanowisk dla PR-owców w okresie wrzesień 2004 – styczeń 2005


W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
Account Executive
Account Manager
Asystent
Asystent ds. PR i marketingu
Asystent/ka ds. korporacyjnych
Dyrektor ds. Marketingu
Kierownik ds. Komunikacji i Mediów
Kierownik Zespołu ds. Sponsoringu i Targów
Marketing & Press Manager
Manager PR
Public Relations Freelancer
Rzecznik Prasowy
Specjalista ds. PR
Specjalista ds. Komunikacji Marketingowej
Specjalista ds. współpracy z mediami
Specjalista w Wydziale Obsługi Prasowej Departamentu Udostępniania Informacji
Specjalisty ds. Public Relations i Sponsoringu Wizerunkowego

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- www.mediarun.pl
- www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.hill.com.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców - z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin