.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - maj 2005

dodano: 
03.06.2005

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

Ostro w dół
Majowy raport PRoto zawiera analizę 36 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. W porównaniu z poprzednimi miesiącami to niewiele - o 8 ogłoszeń mniej niż w kwietniu. Miejmy nadzieję, że ten drastyczny spadek nie wróży pogorszenia sytuacji na rynku pracy dla PR-owców. Co prawda brakuje nowych ogłoszeń, ale agencje wciąż wznawiają swoje propozycje. Oznacza to, że nie łatwo znaleźć odpowiedniego kandydata. W tym miesiącu specjalisty ds. PR poszukiwała Agencja Pegasus PR (w zeszłym miesiącu potrzebowali m.in. PR Account Executive). W maju swoje ogłoszenia zamieścili również m.in. agencja Alert Media Communications, która poszukiwała Account Managera, Agencja Allegro Event & Conference, która poszukiwała Asystenta PR, Mmd PR. Effective PR chce zatrudnić specjalistę ds. public relations i konsultanta PR. Wśród firm, które zamieściły swoje ogłoszenia w maju były m.in: AVON, TNT Express, Nowe Media i Medycyna Rodzinna.

Wykres 1

Źródłem ogłoszeń dla PR-owców są Internet i prasa. W kwietniu pracodawcy najwięcej ogłoszeń zamieścili w Internecie - 18 ogłoszeń, 14 ogłoszeń pojawiło się w prasie (przede wszystkim jest to dodatek Praca w Gazecie Wyborczej). 4 ogłoszenia dla PR-owców przysłano bezpośrednio do Redakcji PRoto – zostały one umieszczone w dziale Ogłoszenia o pracę w wortalu www.proto.pl. Większość ofert związana była ze stałym zatrudnieniem. Poszukiwano również praktykanta i stażysty. Jedno ogłoszenie dotyczyło pracy na zastępstwo.

Wykres 2



Najwięcej pracodawców nie podało miejsca przyszłego zatrudnienia (17 ogłoszeń). Natomiast ze wszystkich wymienianych województw najwięcej wskazanych miejsc pracy dotyczyło tradycyjnie województwa mazowieckiego – 12 ogłoszeń. 2 ogłoszeniodawców jako miejsce przyszłego zatrudnienia podało województwo łódzkie. Po 1 ofercie zamieszczono w województwach: śląskim, małopolskim, pomorskim, lubuskim i dolnośląskim.

Wykres 3

W maju poszukiwano 16 specjalistów. 15 osób ma pracować na stanowiskach managera/dyrektora. Pracodawcy sukcesywnie poszukują więcej osób na stanowiska kierownicze. Dla porównania w kwietniu pojawiło się 17 ogłoszeń na stanowiska manager/dyrektor, a w marcu zamieszczono tylko 9 ogłoszeń, w których poszukiwano osób na te stanowiska. Przez ostatnie miesiące najchętniej poszukiwano specjalistów (wykres 5).
W maju poszukiwano również 1 konsultanta i 4 asystentów. 12 ogłoszeń pochodziło od agencji PR, 16 z działów PR firm, a 8 od pośredników.

Wykres 4.


Kto kogo szuka? instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, asystent, konsultant)

Wykres 5


W maju pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego (28 ogłoszeń). W jednym ogłoszeniu podano, że oprócz znajomości języka angielskiego, wysoko oceniana będzie znajomość drugiego języka. W 7 ogłoszeniach nie podano oczekiwań dotyczących znajomości języka.

Wykres 6


W maju w branży media/reklama/PR pojawiło się 11 ogłoszeń. Trzeba zaznaczyć, że w większości były to ogłoszenia zamieszczane przez agencje, ale również np. przez wydawnictwa. 5 ogłoszeń dotyczyło pracy w branży handel/usługi. 4 ogłoszenia zamieścili pracodawcy związani z branżą IT/ telekomunikacja. Po dwa ogłoszenia pojawiło się w branży FMCG i produkcja.

Wykres 7


Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
Account Manager
Asystent PR
Communication & Marketing Manager
Communications Manager
Dyrektor Marketingu i PR
Event Manager
Kierownik ds. marketingu i PR
Konsultant
Konsultant ds. public relations
Marketing Manager
Osoba do działu PR
PR Manager
PR Manager / Corporate Affairs Executive
PR Sales Manager
Praktykant
Senior Account Manager
Specjalista ds. Event Marketingu
Specjalista ds. Komunikacji wewnętrznej
Specjalista ds. Marketingu i Public Relations
Specjalista ds. PR
Specjalista PR/ trener szkoleń medialnych
Stażysta

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z:
- tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl), 
- źródła własnego; ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto. 
- stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:

- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin