.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - maj 2006

dodano: 
07.06.2006

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

PR-owcy nie na majówkach!

Majowy raport PRoto zawiera analizę 65 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. To o 12 więcej w porównaniu z kwietniem i aż o 29 więcej w stosunku do maja roku poprzedniego. Tak dużą liczbę ogłoszeń odnotowano tylko raz odkąd PRoto przygotowuje zestawienie statystyk o pracę – było to w sierpniu 2005. W maju specjalistów poszukiwały najczęściej agencje PR-owskie. Testa Communications chciała wzmocnić swój zespół o PR Managera, Estimage PR – o Junior Accountów. Agencje Sensors, Genesis PR i Pegasus Group oferowały pracę dla Account Managerów i Account Executive’ów. Oprócz tego agencja Sensors chciała zatrudnić Account Directora, a Pegasus Group – stażystę. Stażysty poszukiwały też Creative PR i On Board PR, a TBWA/PR chciała przyjąć praktykanta.

Wykres 1


Majowe ogłoszenia najczęściej były przesyłane na adres Redakcji. Często wykorzystywanym źródłem ofert pracy był również internet (23 oferty). Najrzadziej ogłoszenia ukazywały się w prasie (15). Wszystkie ogłoszenia nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość ofert związana była ze stałym zatrudnieniem, poszukiwano również praktykantów.

Wykres 2


Wśród miejsc zatrudnienia pracodawcy najczęściej wymieniali województwo mazowieckie – 43 oferty, po 2 ogłoszenia pochodziły z województw – śląskiego i łódzkiego, po jednej – z dolnośląskiego, pomorskiego i wielkopolskiego. Jedna oferta dotyczyła pracy poza granicami Polski. 14 ogłoszeniodawców nie wskazało miejsca zatrudnienia.

Wykres 3


W maju, podobnie jak w poprzednim miesiącu, najczęściej poszukiwano specjalisty z dziedziny PR – 28 ofert. Jest to jednak o 9 ogłoszeń mniej na tego typu stanowisko niż w miesiącu poprzednim. Znacznie wzrósł natomiast popyt na managerów/dyrektorów – w tym miesiącu poszukiwano ich aż o 17 więcej niż w poprzednim (w sumie 25 ofert na stanowiska dyrektorskie). Po 6 ofert dotyczyło pracy na stanowisku konsultanta/asystenta oraz praktykanta/stażysty. 30 spośród 65 ogłoszeń zamieściły agencje, 24 oferty nadesłały firmy, a 11 - pośrednicy.

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta)


W maju pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego (42 spośród 65 ogłoszeń). W dwóch ogłoszeniach podano, że oprócz znajomości angielskiego, wysoko oceniana będzie znajomość drugiego języka – francuskiego i/oraz niemieckiego. W pozostałych ogłoszeniach wskazywano na znajomość włoskiego lub innego języka UE. W 15 ogłoszeniach nie podano oczekiwań dotyczących znajomości języka (Wyk. 5).

Wykres 5
 

W maju w branży media/marketing pojawiły się 33 ogłoszenia. Warto zaznaczyć, że w większości były to ogłoszenia zamieszczane przez agencje PR. 5 ofert dotyczyło pracy w branży FMCG. 4 ogłoszenia zamieścili pracodawcy związani z branżą handlową (Wyk. 6).

Wykres 6


Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account Director
• Account Executive
• Account Manager
• Asystent do Działu PR & NBD
• Asystent ds. komunikacji marketingowej
• Asystent ds.marketingu
• Charge de Communication
• Dyrektor ds. Marketingu i PR
• Dyrektor ds. Relacji Instytucjonalnych i Naukowych
• Dziennikarz/Specjalista ds. PR
• Główny Specjalista ds. Komunikacji Marketingowej
• IBM Corporate Community Relations and Communications Manager (PR)
• Junior Account
• Junior Account Manager
• Kierownik ds.Komunikacji
• Kierownik działu marketingu i PR
• Kierownik działu public relations
• Marketing Specialist
• New Business Manager
• PR & Marketing Manager
• PR Account Executive
• PR Manager / Corporate Affairs Executive
• PR Projekt Manager
• Pracownik działu komunikacji społecznej
• Pracownik ds. PR i marketingu
• Praktykanci PR
• Public Relations Coordinator
• Recepcjonistka/Sekretarka
• Rzecznik prasowy
• Senior Account Manager
• Specjalista ds. eventów
• Specjalista ds. komunikacji korporacyjnej
• Specjalista ds. Komunikacji Marketingowej
• Specjalista ds. marketingu i PR
• Specjalista ds. Marketingu/Advertising Executive
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. Reklamy i PR
• Stażysta

Metodologia badania
 
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin