.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - marzec 2008

dodano: 
08.04.2008

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

Znowu skok liczby ogłoszeń

Marcowy raport PRoto zawiera analizę 162 ogłoszeń o pracę dla PR-owców. Jest to nowy rekord w historii raportu. Względem poprzedniego rekordzisty - stycznia 2008 - marcowych ogłoszeń jest o 16, czyli prawie o 11 proc., więcej. Jednocześnie ukazało się ich 37,2 proc. więcej niż w marcu roku poprzedniego.
W tym miesiącu, podobnie jak w lutym 2008, ponad połowa ofert przyszła bezpośrednio na skrzynkę redakcyjną PRoto. W analizowanym okresie pracowników i stażystów poszukiwały firmy i instytucje, w tym m.in.:

BREBank, ING Bank Śląski, Multi Bank, Makro Cash&Carry, Orange, UPC, a także instytucje: Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Skarbu Państwa czy Wyższa Szkoła Handlowa.

Pracowników poszukiwały również agencje, a wśród nich:

180º Public Relations (Grupa Leo Burnett), Feedback/Hill & Knowlton, Fleishman&Hillard, Genesis PR, ITBC Communications, Ogilvy Public Relations, On Board, Tauber Promotion, Twenty Four Seven.

Wykres 1.

Najwięcej ogłoszeń w marcu znalazło się na stronach wortalu PRoto – na skrzynkę redakcyjną nadesłano aż 80 ofert. Na internetowych stronach serwisów rekrutacyjnych wyszukano 59 ogłoszeń, a w prasie – 23.
Do czterech najpopularniejszych źródeł ogłoszeń zaliczają się kolejno: PRoto, Pracuj.pl (23), Gazeta Wyborcza – ogólnopolska oraz wydania lokalne – 22 ogłoszenia, Infopraca (19), Jobpilot.pl (11). Wszystkie oferty nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?” .

Wykres 2.

Tabela 1.

Tradycyjnie najwięcej ofert pochodziło z województwa mazowieckiego – 120 ogłoszenia, z czego przeważająca część pracodawców ma swoje biura w Warszawie. Czternaście ofert nadesłali pracodawcy z województwa dolnośląskiego, siedem - z wielkopolskiego, sześć z małopolskiego, po trzy z pomorskiego i śląskiego. Natomiast po jednym ogłoszeniu z kujawsko-pomorskiego i podkarpackiego.

Aż w siedmiu ogłoszeniach nie podano miejsca zatrudnienia.
 
Wykres 3.


W marcu najczęściej poszukiwano specjalistów – 64 ogłoszenia były przeznaczone właśnie dla nich. Tendencja ta utrzymywała się nieprzerwanie przez cały poprzedni rok, a także w pierwszych dwóch miesiącach obenego. 45 ofert dotyczyło stanowisk managerskich/dyrektorskich. Co ciekawe, poszukiwano aż 29 asystentów/konsultantów i aż 24 stażystów, przy czym ogłoszenia skierowane do tych ostatnich zawsze zamieszczane były bezpośrednio przez pracodawcę. Większość z nich poszukiwały agencje (15 z 24 ofert). (wyk. 4).

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – Instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta).

W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów głównie znajomości języka angielskiego (aż 99 spośród 164 ogłoszeń). Natomiast w 11 ogłoszeniach poszukiwano pracowników znających oprócz angielskiego inne języki, jak niemiecki (6), francuski (2) a także rosyjski (1) czy włoski (1).
Aż w 52 ogłoszeniach ogłoszeniodawcy nie sprecyzowali swoich oczekiwań w tym względzie, co może oznaczać, że wymóg znajomości j. angielskiego był dla pracodawcy standardem. (wyk. 5).

Wykres 5.

W badanym okresie w branży media/marketing pojawiły się 82 ogłoszenia, głównie są to oferty pochodzące z agencji PR-owskich, reklamowych, marketingowych, interaktywnych; w większości z Warszawy.
Dziewięć ofert dotyczyło pracy w sektorze wydawniczym, po osiem - w branży IT i telekomunikacji, po - sześć w dziedzinie edukacyjnej i finansowej. Pięć ogłoszeń dotyczyło stanowisk z branży handlowej, po dwa - z budowlanej i kosmetycznej. Jedno ogłoszenie dotyczyło sektora FMCG (wyk. 6) .

Wykres 6.

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:

• Account director
• Account executive
• Account manager
• Asystent ds. komunikacji internetowej (e-PR)
• Asystent ds. PR
• Asystent specjalisty ds. relacji inwestorskich
• Brand manager
• Consumer marketing manager
• Dyrektor działu events
• e-PR manager
• Event coordinator
• Event manager
• Główny specjalista ds. kampanii społecznych
• HR&accountancy manager
• Junior account coordinator
• Junior brand manager
• Junior consultant
• Junior PR manager
• Kierownik działu komunikacji
• Kierownik zespołu ds. marketingu i PR
• Managing director
• Marketing koordynator
• Marketing manager
• Młodszy specjalista ds. organizacji konferencji
• Młodszy specjalista ds. PR
• Internetowych departamentu komunikacji społecznej
• PR & communication manager
• PR account executive
• PR account manager
• PR consultant
• PR executive
• PR manager
• Pracownik agencji PR
• Pracownik działu eventów
• Pracownik działu PR
• Pracownik PR
• Pracownik działu marketingu i PR
• Praktykant
• Project Manager
• Senior PR account executive
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. eventów/PR
• Specjalista ds. komunikacji korporacyjnej / ePR
• Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
• Specjalista ds. marketingu i PR
• Specjalista ds. PR i promocji
• Specjalista ds. promocji i reklamy
• Specjalista ds. Public Affairs i Odpowiedzialnego Biznesu
• Specjalista ds. relacji inwestorskich
• Specjalista ds. wsparcia zarządzania w dziale komunikacji projektowej
• Specjalista działu rozwoju
• Stażysta / Praktykant

Metodologia badania

Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do redakcji PRoto,
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:

- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:

- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin