.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - październik 2004

dodano: 
14.01.2005

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach, jakie ukazały się w okresie 01-31.10.04. Ogłoszenia pochodzą m.in. z portali internetowych i prasy.

Opis
• W październiku 2004 r. w analizowanych materiałach znaleziono 39 ogłoszeń o pracy dla PR-owców.
• 33 ogłoszenia związane były ze stałym zatrudnieniem, po 3 oferty skierowane były do stażystów i praktykantów.
• Większość z nich (22) pojawiła się na stronach internetowych, 16 można było przeczytać w prasie, a 1 pochodziło z innych źródeł.
• 11 ogłoszeń pochodziło bezpośrednio od agencji PR, 23 z działów PR firm, a 5 zamieścili pośrednicy.
• Spośród ogłoszeń, które podawały przyszłe miejsce pracy (a było ich 32 na 39), 25 dotyczyło ofert pracy z województwa mazowieckiego.
• Oferowano stanowiska o następujących profilach: 1 oferta dla konsultanta, 7 dla asystenta, 10 dla dyrektora/managera PR oraz 21 dla specjalistów związanych z branżą PR.
• Wymieniane nazwy stanowisk: - account director
- asystent PR
- asystentka prezesa zarządu
- kierownik Działu Marketingu i Public Relations
- kierownik Marketingu Serwisów PR SMS
- konsultant ds. reklamy i komunikacji zewnętrznej
- manager PR i marketingu
- PR consultant / account manager
- PR manager
- PR specialist
- PR Team Manager
- PR/Event Manager
- PR/Sales Representative
- Pracownik Działu Informacji i Promocji
- pracownik PR
- praktykant PR
- Project Manager / Senior Account
- rzecznik prasowy
- specjalista ds. Marketingu i PR
- specjalista ds. kontaktu z klientem
- specjalista ds. PR
- specjalista PR - asystent administracyjny ds. public relations i reklamy
- stażysta / stażystka

Szczegółowe informacje – wykresy

Wykres 1. Źródło ogłoszeń

Wykres 2. Województwa, w których oferowana była praca

Wykres 3. Rodzaj oferowanego zatrudnienia

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” - instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor, asystent, konsultant)

Wykres 5. Wykres porównawczy – profil oferowanych stanowisk dla PR-owców we wrześniu i październiku.

Metodologia badania

Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.press.pl
- www.mediarun.pl
- www.jobpilot.pl
- www.gazeta.pl/praca
- www.gratka.pl
- www.praca.pl
- www.pracuj.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- praca.money.pl/ofertypracy.cm
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.praca.gov.pl
- www.epuls.praca.gov.pl
- www.bankkadr.com.pl
- www.ipk.com.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.lfs.com.pl
- www.hill.com.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców - z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. Obecnie są to m.in.:
- specjalista ds. PR,
- PR manager,
- specjalista ds. eventów,
- asystent/ka ds. PR.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin