.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - styczeń 2005

dodano: 
03.02.2005

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach, które ukazały się w okresie od 1 do 31 stycznia 2005 roku. Ogłoszenia pochodzą z portali internetowych i prasy. W raporcie po raz pierwszy przeanalizowaliśmy również wymaganą od kandydatów w ogłoszeniach znajomość języków obcych. Ponadto raport przedstawia branże, w których oferowano zatrudnienie.

Opis

• W styczniu 2005 r. w analizowanych materiałach znaleziono 46 ogłoszeń o pracę dla PR-owców. Większość związana była ze stałym zatrudnieniem. Poszukiwano również 2 stażystów.
• 22 ogłoszenia pojawiły się na stronach internetowych, 19 można było znaleźć w prasie, a 5 ogłoszeń przysłano bezpośrednio do redakcji PRoto.
• 9 ogłoszeń pochodziło bezpośrednio od agencji PR, 23 z działów PR firm, a 14 zamieścili pośrednicy.
• Spośród wskazanych miejsc pracy przeważało województwo mazowieckie (22). Duża część ogłoszeniodawców (16) nie podawała miejsca przyszłego zatrudnienia.
• Oferowano stanowiska o następujących profilach: 10 dla asystenta, 9 dla dyrektora/managera PR oraz 27 dla specjalistów związanych z branżą PR. W tym miesiącu nie poszukiwano konsultanta PR.
• Nazwy stanowisk dla pracowników branży PR wymieniane w ogłoszeniach o pracę były zróżnicowane. Wśród najciekawszych stanowisk można wymienić: Copywriter & PR Specialist, e-PR Assistant, Public Relations Freelancer.
• Raport pokazuje, że od kandydatów coraz częściej wymagana jest znajomość języka obcego. 30 ogłoszeń zawierało wymóg znajomości języka angielskiego. 1 pracodawca oczekiwał znajomości języka szwedzkiego oraz angielskiego i/lub niemieckiego. W 8 ogłoszeniach nie podano oczekiwań dotyczących znajomości języka
• W styczniu 2005 roku 14 ogłoszeń o pracę dla PR-owców pojawiło się w branży media/reklama/marketing/PR. 5 ogłoszeń dotyczyło pracy w branży produkcja/przemysł. Po 4 ogłoszenia zamieścili pracodawcy z branży finanse/ubezpieczenia/bankowość oraz handel/usługi. 

Szczegółowe informacje – wykresy


Wykres 1. Źródło ogłoszeń


Wykres 2. Województwa, w których oferowana była praca


Wykres 3. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, asystent)


Wykres 4. Wymagana znajomość języków obcych


Wykres 5. Branża, w której oferowano zatrudnienie


Wykres 6. Wykres porównawczy – profil oferowanych stanowisk dla PR-owców w okresie wrzesień 2004 – styczeń 2005


Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.
W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
Copywriter & PR Specialist
Account Executive
Account Executive do działu Special Events
Asystent ds. Administracji i Handlu
Asystent ds. PR i marketingu Asystent/ka Zarządu/Prezesa
Communications Manager
e-PR Assistant
Kierownik Biura Obsługi Zarządu
Kierownik Biura Władz Uczelni - Rzecznik Rektora
Kierownik ds. Komunikacji Zewnętrznej Kierownik ds. Public Relations
Koordynator ds. komunikacji wewnętrznej
Manager PR
PR Account Manager
Pracownik działu PR
Promotor ds.. Gastronomii
Public Relations Freelancer
Public Relations Manager
Regional Public Relations Manager
Rzecznik Prasowy
Sekretarka
Specjalista ds. Eventów
Specjalista ds. Marketingu
Specjalista ds. Marketingu i Public Relations
Specjalista ds. PR
Starszy specjalista ds. komunikacji marketingowej
Stażysta ds. Public Relations w dziale komunikacji korporacyjnej

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.
Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- www.mediarun.pl
- www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.hill.com.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe; - oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin