.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - styczeń 2007

dodano: 
06.02.2007

Autor:

PRoto
komentarzy: 
1

Z Nowym Rokiem…
Pełną parą

Styczniowy raport PRoto zawiera analizę 95 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. W pierwszym miesiącu 2007 roku ukazało się o 21 ogłoszeń więcej niż grudniu i aż o 53 ogłoszenia więcej niż w styczniu 2006 roku. To największa liczba ofert, jaką udało się znaleźć od początku przygotowywania raportu.
W analizowanym miesiącu specjalistów poszukiwały między innymi firmy: CARREFOUR, Centrum zastosowań i analiz marketingowych NORTE, Computerland, Dom Bank, Eniro Polska, eTel Polska, T.O.N. AGRO, Gallaher Polska, Global Cosmed, Goldenegg, Good Fellows, GridwiseTech, IBM Polska, MEBELPLAST, Planika Decor, Meble WAJNERT, paradiseGroup, PZU, Redakcja PRoto, Selena, Wydawnictwo C. H. Beck, Wydawnictwo Carta Blanca i WYG International.
Specjalistów poszukiwały również agencje, a wśród nich: 121 PR, Ad rem, ALERT MEDIA Communications, Ciszewski PR, ComPress, CORE PR, e.c.h.o communications, Edelman, Effective Public Relations, IMR advertising by PR, Marketing & Communications Consultants, Media Metropolis, Mmd Corporate, Public Affairs and Public Relations Consultants, Network PR, Ogilvy PR, PLEON, PR KWADRAT i Twenty Four Seven PR.

Wykres 1



35 spośród styczniowych ogłoszeń o pracę opublikowano w prasie, 34 – na wortalu PRoto, a 26 – w internecie. Wszystkie oferty nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość z nich była związana ze stałym zatrudnieniem i skierowana była do potencjalnych specjalistów, dwie oferty dotyczyły stażu.

Wykres 2




Tradycyjnie najwięcej ofert dotyczyło województwa mazowieckiego – 47 ogłoszeń. 5 ofert pochodziło w województwa śląskiego, po 4 – z małopolskiego i łódzkiego, po 2 – ze śląskiego i kujawsko-pomorskiego. Jedno ogłoszenie dotyczyło województwa wielkopolskiego i jedno – wielkopolskiego i dolnośląskiego.


Wykres 3




W styczniu najczęściej poszukiwano specjalistów – 74 ogłoszenia. 8 ogłoszeń skierowano do kandydatów na stanowiska kierownicze i managerskie. 7 ofert spośród styczniowych ogłoszeń skierowanych było do potencjalnych stażystów, a 6 – do asystentów.

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta)



W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego (74 spośród 95 ogłoszeń). W pojedynczych ogłoszeniach oczekiwaniem była znajomość języków: niemieckiego, francuskiego, angielskiego lub niemieckiego, angielskiego i/lub niemieckiego, angielskiego i jednego języka obcego jako dodatkowy atut. W 16 ofertach ogłoszeniodawcy nie zamieścili swoich oczekiwań w tym względzie (Wyk. 5).

Wykres 5



W badanym okresie w branży media/marketing pojawiło się 41 ogłoszeń. 5 ofert pochodziło z branży wydawniczej, 4 – z telekomunikacyjnej, po 2 – z kosmetycznej, IT, farmaceutycznej i bankowości (Wyk. 6).


Wykres 6



Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account Executive
• Account Manager
• Asystent ds. PR
• Asystentka/ Asystent rzecznika prasowego
• Brand Account Manager
• Communication Manager
• Communications Specialist
• Dyrektor biura promocji/rzecznik prasowy
• Dyrektor Działu Promocji
• Ekspert ds. Promocji, Informacji i PR-u
• ePR Account Manager
• Event Account Executive
• Event Specialist
• Event Team Manager
• Investor Relations Manager
• Junior Account Executive
• Junior Account Manager
• Kierownik ds. komunikacji
• Kierownik ds. Marketingu i Promocji
• Kierownik ds. public relations
• Koordynator ds. public relations
• Marketing PR Manager
• Media Relations Manager
• Młodszy Specjalista ds. PR-u i marketingu
• New Business
• PR Konsultant
• PR Manager
• Pracownik agencji
• Praktykant w dziale PR
• Project Manager
• PR-owiec - koordynator
• Public Relations Manager
• Senior Account Executive
• Senior Account Manager
• Specjalista ds. komunikacji
• Specjalista ds. Korporacyjnych
• Specjalista ds. Marketingu i Public Relations
• Specjalista ds. organizacji eventów i prowadzenia projektów
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. promocji
• Stażysta działu PR
• Współpracownicy do zadań przy realizacji projektów

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę: - www.pracuj.pl - www.hrk.pl - www.press.pl - www.jobpilot.pl - www.aaaby.pl - www.gratka.pl - praca.onet.pl - www.jobsales.pl - www.wakaty.com.pl - www.topjobs.pl - www.jobs.pl - www.bigram.pl - www.grafton.pl - www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców - z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
06.02.2007
18:12:30
Jerzy
(06.02.2007 18:12:30)
To już nie jest problem, to jest kryzys w branży. Nie ma wykwalifikowanych pracowników w PR.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin