.

Analiza ofert pracy dla PR-owców- wrzesień 2004 (01.10.2004)

dodano: 
14.01.2005

Autor:

PRoto
komentarzy: 
0

We wrześniu 2004 r. w analizowanych materiałach znaleziono 38 ogłoszeń o pracę dla PR-owców, wszystkie związane były ze stałym zatrudnieniem. Większość z nich - 22 - pojawiła się na stronach internetowych. Oferowano stanowiska o następujących profilach: 3 oferty dla asystenta, 1 dla konsultanta, 10 dla dyrektora/managera PR, a 24 dla specjalistów związanych z branżą PR. Najwięcej ogłoszeń zamieściły działy PR firm. Spośród ogłoszeń, które podawały przyszłe miejsce pracy (a było ich 33 na 38), 19 dotyczyło ofert pracy z województwa mazowieckiego. Najczęściej wymienianymi stanowiskami były: PR manager, specjalista ds. marketingu i PR oraz specjalista ds. PR.



Opis
• We wrześniu 2004 r. w analizowanych materiałach znaleziono 38 ogłoszeń o pracę dla PR-owców, wszystkie związane były ze stałym zatrudnieniem.
• Większość z nich (22) pojawiła się na stronach internetowych, 14 można było przeczytać w prasie, a 2 pochodzą z innych źródeł.
• Oferowano stanowiska o następujących profilach: 3 oferty dla asystenta, 1 dla konsultanta, 10 dla dyrektora/managera PR, a 24 dla specjalistów związanych z branżą PR.
• 6 ogłoszeń pochodziło bezpośrednio od agencji PR, 17 z działów PR firm, a 15 zamieścili pośrednicy.
• Spośród ogłoszeń, które podawały przyszłe miejsce pracy (a było ich 33 na 38), 19 dotyczyło ofert pracy z województwa mazowieckiego.
• Wymieniane nazwy stanowisk:
- account assistant,
- account manager,
- asystent ds. komunikacji marketingowej,
- asystentka ds. komunikacji korporacyjnej,
- asystentka ds. PR ,
- event manager,
- external media relations,
- główny specjalista ds. PR,
- investors relations manager,
- kierownik PR,
- konsultant ds. PR,
- PR & marketing manager,
- PR coordinator,
- PR director,
- PR manager,
- pracownik PR,
- reporter spec. ds. PR,
- specjalista ds. eventów,
- specjalista ds. komunikacji,
- specjalista ds. komunikacji wewnętrznej,
- specjalista ds. marketingu,
- specjalista ds. marketingu i PR,
- specjalista ds. marketingu międzynarodowego,
- specjalista ds. organizacji konferencji,
- specjalista ds. PR,
- specjalista ds. PR i komunikacji.

Szczegółowe informacje – wykresy

Wykres 1. Źródło ogłoszeń (internet/prasa).


Wykres 2. Województwa, w których oferowana jest praca.


Wykres 3. „Kto kogo szuka?” - instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor, konsultant, asystent).


Metodologia badania

Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.press.pl
- www.mediarun.pl
- www.jobpilot.pl
- www.jobnews.pl
- www.gazeta.pl– praca
- www.gratka.pl
- www.praca.pl
- www.pracuj.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- praca.money.pl/ofertypracy.cm
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.praca.gov.pl
- www.epuls.praca.gov.pl
- www.bankkadr.com.pl
- www.ipk.com.pl
www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.lfs.com.pl
- www.hill.com.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców z ogólnie rozumianej branży PR oraz z wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest obsługa PR.
Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. Obecnie są to m.in.:
- specjalista ds. PR,
- PR manager,
- specjalista ds. eventów,
- asystent/ka ds. PR.

Pełne informacje na temat ogłoszeń znajdują się w sekcji ogłoszenia o pracę na www.proto.pl/ogloszenia/praca

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin