.

Analiza ofert pracy dla PR-owców - wrzesień 2008

dodano: 
08.10.2008

Autor:

PRoto
komentarzy: 
1

Pracowity wrzesień!

Wrześniowy raport PRoto zawiera analizę 144 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. Po systematycznym spadku liczby ogłoszeń, który trwał od dwóch miesięcy, we wrześniu zanotowano o 11,8 proc. więcej ogłoszeń niż w sierpniu i o 7,6 proc. - niż w lipcu. W minionym miesiącu 40 ofert, czyli aż prawie 28 proc., dotyczyło stanowisk menadżerskich i dyrektorskich.

We wrześniu pracowników poszukiwały między innymi firmy: Accenture, APS Energia, AutoGuard, Bytomskie Centrum Kultury, CZiAM Norte, Era, FAMUR, Fastline, ING, Komitet Ochrony Praw Dziecka, LG Electronics Wrocław, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Skarbu Państwa, Uniwersytet Wrocławski i Urząd Miejski w Gdańsku.

Pracowników poszukiwały również agencje, a wśród nich: 180º Public Relations, Ciszewski Public Relations, ComPress, Headlines Porter Novelli, Multi Communications, Ogilvy Public Relations, On Board PR, Pleon, Sigma International Poland i Twenty Four Seven.

Wykres 1.


We wrześniu do redakcji PRoto nadesłano 67 ogłoszeń, 63 znaleziono w Internecie, a 14 – w prasie. W trzecim kwartale 2008 roku portal PRoto stał się, tradycyjnie już, w zakresie ogłoszeń o pracę dla PR-owców zdecydowanym liderem wśród innych serwisów.

We wrześniu w czołówce poza nim, znalazły się ponadto: Pracuj.pl (27), Infopraca.pl (13) i Jobpilot.pl (11).

Zdecydowana większość ogłoszeń była związana ze stałym zatrudnieniem i skierowano je do potencjalnych specjalistów, 28 ofert dotyczyło staży i praktyk.

Wykres 2.


Tabela 1.

W ciągu ostatnich 3 miesięcy tradycyjnie najwięcej ofert dotyczyło województwa mazowieckiego – 278 ogłoszenia łącznie w całym kwartale i 102 w czerwcu.

W opisywanym miesiącu aż 12 ofert pochodziło z województwa śląskiego. Po 6 ogłoszeń oferowało zatrudnienie w województwach: dolnośląskim i pomorskim.

Wykres 3.


We wrześniu, podobnie jak w poprzednich dwóch miesiącach trzeciego kwartału 2008 roku, najczęściej poszukiwano specjalistów – 70 ogłoszeń. Na drugim miejscu znalazły się stanowiska managerskie i dyrektorskie – 40 ofert. Do stażystów i praktykantów było skierowanych 28 ogłoszeń.

Wykres 4.


Wśród wymagań językowych stawianych przez pracodawców pierwsze miejsce zajmuje znajomość angielskiego. We wrześniu w 90 ofertach oczekiwano znajomości tylko języka angielskiego, w 5 ogłoszeniach wymagano znajomości angielskiego i/lub innego, a w 3 – angielskiego i/lub niemieckiego. W 41 ofertach ogłoszeniodawcy nie sprecyzowali swoich oczekiwań w tym względzie.

Wykres 5.


We wrześniu, jak i w całym trzecim kwartale, większość ofert dotyczyła pracy w branży media/marketing. We wrześniu było to 57 ogłoszeń. 13 ofert pochodziło z branży FMCG, po 8 – finansowej i IT. Aż 5 ofert pochodziło z branży administracyjnej. 

Wykres 6.


Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk. W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account executive
• Account manager
• Asystent/ka Działu Komunikacji i PR
• Brand manager
• Client service director
• Communication manager
• Dyrektor prasowy i farmaceutyczny
• Event manager
• Junior account executive
• Junior brand manager
• Junior consultant
• Konsultant ds. public relations
• Marketing & communication manager
• Marketing coordinator
• Menedżer ds. marketingu i komunikacji
• Młodszy specjalista ds. public relations
• PR & communication manager
• PR & marketing manager
• PR account executive
• PR manager
• Pracownik Działu Internetowego Public Relations
• Project manager
• Senior account manager
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. komunikacji
• Specjalista ds. marketingu
• Stażysta

Metodologia badania

Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.

Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
- www.pracuj.pl
- www.hrk.pl
- www.press.pl
- www.jobpilot.pl
- www.aaaby.pl
- www.gratka.pl
- praca.onet.pl
- www.jobsales.pl
- www.wakaty.com.pl
- www.topjobs.pl
- www.jobs.pl
- www.bigram.pl
- www.grafton.pl
- www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
- oferujące pracę dla PR-owców;
- z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
- oferujące pracę w działach marketingu/promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
08.10.2008
11:52:59
Jerzy
(08.10.2008 11:52:59)
Dlaczego tendencja spadku ogłoszeń jest niekorzystna? Może mniej ogłoszeń będzie skutkowało mniejszą rotacją pracowników, stabilizacją w firmach a tym samym lepszą jakością pracy? Ostatni raport PRoto o tendencjach na rynku pracy (http://www.proto.pl/raport_proto/info?itemId=52325&rob=Motywacje_pracy_polskich_PR-owcow) był niepokojący - aż 40% PR-owców chce zmiany pracy w ciągu najbliższych 2 lat.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin