.

I kwartał należał do specjalistów. Najwięcej ofert pracy opublikowało Synertime

dodano: 
29.04.2016

Autor:

PRoto.pl
komentarzy: 
0

Jak wynika z raportu PRoto.pl, w okresie od stycznia do marca agencje opublikowały 313 ofert, co stanowi 58 proc. ogółu ogłoszeń z I kwartału 2016 roku. W marcu pojawiła się też rekordowa liczba ofert - 208.

W I kwartale pojawiło się łącznie 535 ofert pracy. To ponad sto więcej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku. Najwięcej (313 ofert) pochodziło od agencji. Firmy opublikowały łącznie 213 ogłoszeń - ta liczba uwzględnia także oferty od instytucji. Raport uzupełnia 9 ogłoszeń od pośredników.

Pierwsze trzy miesiące 2016 roku należały do specjalistów, którzy mogli znaleźć pracę aż 220 razy. Najbardziej przychylnym okresem dla nich był pod tym względem marzec (91 ogłoszeń, wzrost o 1.p.p. w porównaniu ze styczniem i 8 p.p. w odniesieniu do lutego). Specjaliści niezmiennym zainteresowaniem cieszyli się u firm i instytucji. Z kolei agencje głównie stawiały właśnie na konsultantów - wyjątkiem był styczeń, w którym ta grupa zdominowała dwie strony.

W pierwszym kwartale najaktywniejsze były agencje, które z każdym miesiącem zamieszczały większą liczbę ofert. W styczniu szukały pracowników 94 razy, w lutym - 104, a w marcu – 115 razy. Podobnej zależności nie zauważymy już w przypadku firm i instytucji. Pierwszy miesiąc oferty od nich stanowiły 41 proc. publikacji, w lutym ich aktywność była już mniejsza (34 ofert, spadek o 7 p.p.), ale odbiły się za to w marcu (89 ogłoszeń, wzrost o 2 p.p. w porównaniu ze styczniem). Najczęściej szukało Synertime, publikując od stycznia do marca 11 ofert.

Sprawdź aktualne oferty pracy dla PR-owców

W przypadku firm w I kwartale dominowała branża marketingowa, szkoleniowo/doradcza i finansowo/ubezpieczeniowa. U agencji większość ofert nie zawierała wzmianki o branży, dla której mieliby pracować PR-owcy.

Zatrudnienie najłatwiej było znaleźć w Warszawie. Z województwa mazowieckiego pochodziły 362 oferty pracy, o 8 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Na poniższej infografice nie uwzględniono 7 ofert, gdyż dotyczyły pracy zdalnej.

Pracodawcy najczęściej decydowali się na publikację ofert na PRoto.pl. Serwis jest źródłem 71 proc. ogłoszeń z całego I kwartału. (mw)

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin