Sierpień najlepszym miesiącem na szukanie pracy. W III kwartale najwięcej ofert opublikowało Public Dialog

dodano: 
26.10.2016

Autor:

PRoto.pl
komentarzy: 
0

Okres wakacyjny bynajmniej nie był sezonem ogórkowym na rynku pracy. Jak wynika z raportu PRoto.pl, z całego III kwartału sierpień z liczbą 175 ofert pracy był najlepszym miesiącem na szukanie pracy w PR-ze.

W okresie od lipca do września agencje opublikowały 279 ofert, co stanowi 57  proc. ogółu ogłoszeń z III kwartału tego roku.

W tym czasie łącznie opublikowano 492 oferty pracy, czyli o 6 proc. więcej niż w analogicznym okresie w zeszłym roku. Rośnie apetyt na PR-owców także po stronie firm. Te łącznie zamieściły 205 ogłoszeń, czyli aż o 79 więcej niż w III kwartale 2015 roku. Raport uzupełnia 8 ofert od pośredników.

Jak aktywność firm i agencji wyglądała w poszczególnych miesiącach? W okresie wakacyjnym najwięcej ofert opublikowały firmy, ale z każdym miesiącem ich aktywność malała. PR-owcy, którzy chcieli znależć pracę po stronie instytucji, w lipcu mieli na to szasnę 73 razy, w sierpniu - 72, a we wrześniu już tylko 60 razy.

Odwrotną tendencję zauważamy u agencji (84 ogłoszeń – lipiec, 100 – sierpień, 95 – wrzesień). Na agencyjnym rynku pracy najbardziej aktywne było Public Dialog, które łącznie opublikowało 12 ofert.

Najmniej sprzyjającym momentem na rynku był wrzesień (156 ofert). W lipcu pojawiło się z kolei 161 ofert.

Największą szansę na zatrudnienie w agencji mieli konsultanci. Łączna liczba ofert na tego rodzaju stanowiska wyniosła bowiem 138. Dużo mniejszy popyt na konsultantów i asystentów występował wśród firm i instytucji (43 oferty). Zdecydowanie częściej poszukiwały one specjalistów, publikując 125 ofert.

W przypadku firm w III kwartale dominowała branża marketingowa, szkoleniowo/doradcza i IT. W przypadku agencji większość ofert nie zawierała wzmianki o branży, dla której mieliby pracować PR-owcy.

W III kwartale zatrudnienie najłatwiej było znaleźć w Warszawie. Z województwa mazowieckiego pochodziło 358 ofert pracy, o 4  proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Pracodawcy najczęściej decydowali się na publikację ofert na PRoto.pl. Serwis jest źródłem 73 proc. ogłoszeń z całego III kwartału. (mw)

 

 

 

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

Akceptuję regulamin