Talent show w polskich mediach internetowych. Walka na publicity jako stały element promocji własnej.

dodano: 
17.04.2013

Autor:

Instytut Monitorowania Mediów
komentarzy: 
1

Czy po etapie zachłyśnięcia się popularnością formatu nadchodzi zmierzch ery talent show? Tak wynikałoby z wypowiedzi ekspertów branżowych:

„Teraz mamy do czynienia z apogeum popularności talent show. Za chwilę ten format może być jednak w odwrocie i jesteśmy na to przygotowani”

(wprost.pl  - Edward Miszczak, dyrektor programowy TVN)

Mimo tych głosów format na razie ma się bardzo dobrze, o czym świadczyć może skala popularności programów w dyskusjach internautów, czy zaangażowanie widzów w kanałach społecznościowych poszczególnych talent show.

Zdecydowanym liderem w dyskusjach internetowych jest X Factor, następnie Bitwa na Głosy i Mam Talent. Porównywalną popularnością wśród odbiorców cieszy się Must be the Music i Top Model. W pierwszym kwartale 2013 roku najmniej dyskusji dotyczyło The Voice of Poland i Got to Dance.

Talent show: walka o popularność Liczba publikacji w internecie i mediach społecznościowych na temat programów typu talent show od 1 stycznia 2012 do 31 marca 2013 r.

X Factor: krzywa popularności liczba publikacji w internecie i mediach społecznościowych na temat programu  X Factor od 1 stycznia 2012 do 31 marca 2013 r.

The Voice of Poland: krzywa popularności liczba publikacji w internecie i mediach społecznościowych na temat programu The Voice of Poland  od 1 stycznia 2012 do 31 marca 2013 r.


Jak talent show „rozmawiają” z widzami?

Kanały komunikacji używane przez talent show w Polsce:

  • strona internetowa
  • Facebook – oficjalny fanpage
  • You Tube i inne kanały video
  • Twitter
  • Nasza Klasa
  • GG
  • wykop.pl
  • współpraca z innymi mediami

Czym starają się zainteresować widza/potencjalnego uczestnika:

  • sprawy organizacyjne: miejsca i terminy zgłoszeń, castingi, zasady przyjęć do programu
  • zmagania uczestników – występy, oceny jury, działania za kulisami, detale show – ścieżka dźwiękowa, miejsce realizacji zdjęć, itp.
  • uczestnicy – ich życie prywatne, dotychczasowa aktywność, losy po programie
  • jurorzy i goście – oceny wystawiane uczestnikom, wypowiedzi, stylizacje, działalność zawodowa

Obecność talent show w social media –jak wygląda interakcja z widzami

Wszystkie talent show obecne są na Facebooku. Co wyróżnia te najpopularniejsze?

  • The voice of Poland – najaktywniejszy fanpage
  • Must be the music – najpopularniejszy talent show na Facebooku
  • Top Model – najbardziej zaangażowani facebookowicze
  • Bitwa na głosy – fanpage aktywny i aktualizowany, mimo że ostatnia edycja zakończyła się już dawno – wspiera inne produkcje TVP

Bez względu na częstotliwość postów, wszystkie fan page’e starają się zaangażować fanów, jednak nie wchodzą z nimi w dyskusję i bardzo rzadko odpowiadają na postawione w komentarzach pytania.

Pod publikacjami na stronach talent show TVN istnieje możliwość komentowania. Fora sprawiają wrażenie niemoderowanych, a na postawione tam pytania (szczególne ważne w przypadku Mam Talent) nie są udzielane odpowiedzi – chyba, że przez innych forumowiczów .

Przykładem może być fanpage Top Model, na którym post o szafiarce, która ma oceniać uczestniczki, wywołał falę protestów i głosów niechęci – interweniowała sama szafiarka, nie fanpage. Na forach brakuje moderowania – oprócz forum programów TVP, gdzie forumowicze nie są anonimowi, a sama formuła show nie prowokuje tak wielu pytań, jak ma to miejsce w przypadku np. Mam Talent.

Imponującą częstotliwością wpisów odznacza się profil the Voice of Poland na Twitterze. Tym kanałem odbywa się informowanie o działaniach prowadzonych na stronie internetowej oraz innych portalach społecznościowych.

Produkcje TVP są promowane najbardziej i najróżniejszymi kanałami. Polsat zdaje się nie przywiązywać wagi do promocji programów w internecie – jeśli za kryterium promocji przyjmiemy funkcjonowanie stron internetowych talent show.

Metryczka:

Raport wykonano na podstawie 114 609 materiałów internetowych zawierających informacje na temat poszczególnych talent show z okresu od 1 stycznia 2012 do 31 marca 2013 roku oraz 8 oficjalnych fanpage’y i stron internetowych programów. Stan wg 03 kwietnia 2013 r.

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
03.05.2013
12:13:52
kicaj14
(03.05.2013 12:13:52)
Które polskie talent show najlepsze? W "Must Be The Music" jurorzy to dno? "X-Factor" bez talentów? "The Voice" najbiedniejsze? Zapraszam na mój blog: taka-sytuacja.blogspot.com Komentuje wydarzenia ze świata show-bizu jak i naszego codziennego życia. Zapraszam serdecznie :)
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin