.

Ubezpieczyciel – uczciwy i bezpieczny

dodano: 
27.03.2007

Autor:

On Board PR z PBS
komentarzy: 
0

Agencja On Board PR przygotowała raport „Ubezpieczyciel – uczciwy i bezpieczny”. Wskazuje on, jaki jest stopień zaufania Polaków do firm ubezpieczeniowych, skąd czerpią informacje na ich temat i jakie czynniki odgrywają największą rolę przy wyborze firmy ubezpieczeniowej.

Co Polacy biorą pod uwagę przy wyborze firmy ubezpieczeniowej?
Z raportu przygotowanego przez On Board wynika, że 78,5% Polaków wybierając firmę ubezpieczeniową, oprócz analizy oferty bierze pod uwagę opinie na temat firmy. Najbardziej wiarygodnymi źródłami informacji są opinie rodziny, przyjaciół oraz publikacje pochodzące z mediów. Jak czytamy w raporcie „wizerunek konkretnych firm ubezpieczeniowych w otoczeniu klienta stanowi dla niego skrót ułatwiający ocenę i wartościowanie przedstawianej przez nie oferty”. Dlatego firmy ubezpieczeniowe powinny dokładać szczególnych starań na rzecz budowy wiarygodnego wizerunku i reputacji firmy, oraz prowadzić intensywne i skuteczne działania medialne. Percepcja firmy jest sumą takich składników jak: ocena sprawności, działalności społecznej i skojarzeń emocjonalnych. Ważne jest jednak, aby pamiętać, że różne grupy społeczne przywiązują różną wagę do powyższych elementów.

Znaczenie marki firmy ubezpieczeniowej
W strategii marketingowej firmy ubezpieczeniowej liczą się nie tylko wymierne korzyści oferty, czyli czynniki racjonalne, ale również marka, która niesie ze sobą określone wartości. Raport wykazuje, że w przypadku firm ubezpieczeniowych najważniejsze jest bezpieczeństwo i uczciwość. Nie bez znaczenia jest również pozycja firmy na rynku oraz jej stabilność finansowa. Takie rozłożenie istotnych dla klientów wartości sprawia, że źródłem kryzysu firmy z branży ubezpieczeniowej może być kryzys zaufania społecznego dla całej branży.

Najbardziej zaufani
Raport wskazuje również, które z działających na rynku firm cieszą się największym zaufaniem. Na pierwszym miejscu znalazło się PZU – wskazane przez 66,3% respondentów, na drugim miejscu ING Nationale Nederlanden, natomiast trzecie miejsce zajęła Warta. Badanie wykazało również, że aż 10% respondentów nie ufa żadnej firmie ubezpieczeniowej.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter


 

Akceptuję regulamin