Jak tworzyć własny wizerunek, Eleri Sampson

dodano: 
07.01.2005

Autor recenzji:

Maria Matusiewicz
komentarzy: 
0


„Choćbyśmy milcząc stali tu bez słowa,
Nasze oblicza i wygląd szat naszych
Zdradzić musiałyby ci, jakie życie
Wiedziemy…” 
                 William Szekspir

Książka autorstwa Eleri Sampson „Jak tworzyć własny wizerunek”, to poradnik kreowania własnego wizerunku, tworzenia własnego PR. Gdy na rynku mnożą się publikacje dotyczące PR organizacji, Eleri Sampson poświęciła uwagę wizerunkowi personalnemu. Autorka radzi jak kreować własny styl i zawsze robić dobre wrażenie.

Rozpoczyna od definicji „wizerunku własnego” przypominając, iż składa się na niego, oprócz wyglądu, także mowa ciała, postawa, opinia oraz styl komunikowania. Następnie, w części dotyczącej porozumiewania się, przytacza wyniki badań dowodzące wagi pierwszego wrażenia. Dużą część książki Eleri Sampson poświęca ubiorowi rozszerzając tezę, iż komunikujemy się także za pomocą stroju. Znajdziemy tu także kurs mowy ciała oraz szczegółową analizę niewerbalnego zachowania profesjonalisty - ruchów twarzy, postawy i gestykulacji, bowiem mimo różnic językowych i kulturowych między społeczeństwami, znakomitą większość ludności świata łączy właśnie pozawerbalny sposób komunikowania się.

Tajniki autopromocji Eleri Sampson serwuje w postaci dziesięciu zwięzłych rad. W osobnym rozdziale autorka wskazuje jak tworzyć swój wizerunek zawodowy, a więc jak wyglądać profesjonalnie, wzbudzać wiarygodność i być opanowanym. Przypomina także, jak ważny jest zadbany wygląd i podpowiada jak poprawnie skomponować garnitur z koszulą i krawatem lub żakiet z bluzką i spódnicą. Eleri Sampson pomaga także znaleźć nam czas na tworzenie własnego wizerunku, dopasowując plan do stylu życia. Każdy rozdział zawiera krótkie ćwiczenie.

Książka łączy w sobie dziedziny public relations, marketingu politycznego i psychologii, z uwzględnieniem słynnej piramidy Maslowa. Ta mała książeczka to szkoła kreowania własnego wizerunku, kształtowania stylu i dobrego smaku. Napisana jasnym językiem z wieloma ilustracjami, pełni funkcję kursu etykiety menedżera z uwzględnieniem różnić kulturowych, które w dobie globalizacji mają kluczowe znaczenie dla powodzenia wielu międzynarodowych wizyt i negocjacji. To przejrzysty kieszonkowy poradnik, do którego można zajrzeć w każdej chwili w razie wątpliwości przed konferencją, prezentacją czy nawet obiadem z teściami. Błyskotliwa, lekka i ponadczasowa pomaga zjednać sobie ludzi i robić zawsze dobre wrażenie. Przyda się zarówno biznesmenom, kobietom biznesu, jak i…niektórym żonom premierów.

Maria Martusiewicz
majaguara@yahoo.com

Wydawnictwo:

Dom Wydawniczy ABC

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin