Komunikacja korporacyjna a biznes - praktyczny poradnik, Leszek Kamiński
Autor recenzji:
„Komunikacja korporacyjna a biznes - praktyczny poradnik” jest książką, w której Leszek Kamiński dowodzi, że drogą do biznesowego sukcesu jest odpowiednio ukierunkowana i skutecznie prowadzona komunikacja. Za podstawę jej rozwoju uznaje umiejętne i solidne budowanie wielopłaszczyznowych relacji pomiędzy firmą, a jej otoczeniem.
Autor syntetycznie opisuje, czym jest komunikacja korporacyjna, jaki ma zasięg, gałęzie i jak podstawowe działania z zakresu PR-u są w stanie zmaksymalizować jej efekty. Zdaniem Kamińskiego podział na komunikację wewnętrzną i zewnętrzną wkrótce zaniknie i pozostanie jedynie określenie „komunikacji korporacyjnej”.
Czytelnicy poradnika mogą liczyć na wiele cennych wskazówek. Autor wymienia podstawowe błędy popełniane w kontaktach z mediami i prezentuje, jak ich uniknąć. Radzi, w jaki sposób utrzymać poprawne stosunki z prasą i jak wykorzystywać informacje na rzecz firmy. Instruuje, w jaki sposób odpowiednio stosować nowe technologie, przedstawia korzyści płynące z promocji w Internecie, posiadania własnej strony www oraz stron ułatwiających komunikację między pracownikami.
Leszek Kamiński tłumaczy podstawowe pojęcia z zakresu PR-u, wskazuje na różnice i podobieństwa pomiędzy informacją a reklamą, opisuje pozytywne znaczenie lobbingu oraz metody na przeprowadzenie skutecznej kampanii lobbingowej. Autor prezentuje jak ważny dla rozwoju firmy jest CSR i działalność prospołeczna. Jako podstawę jej rozwoju traktuje odpowiednią komunikację wewnętrzną, zarówno tę między pracownikami jak i między przełożonymi i podwładnymi. Określa obszar i granice komunikacji wewnętrznej oraz wyjaśnia jak ważna dla firmy jest spójność przekazów (zarówno tych nieformalnych, jak i oficjalnych).
Poradnik jest lekturą lekką i przyjemną. Wydaje się, że bardziej systematyzuje wiedzę niż dostarcza nowych wiadomości, jednak zawiera wiele cennych i praktycznych porad. Pozycja jest zbiorem doświadczeń zdobytych podczas wieloletniej praktyki autora w dziedzinie PR. Adresatami są specjaliści do spraw komunikacji w dużych i średnich firmach, kadry kierownicze przedsiębiorstw jak i studenci PR. Jednak z książki mogą korzystać zarówno fachowcy, jak i osoby niezwiązane na stałe z tą branżą. Śmiało można polecić ja każdemu, kto potrzebuje doraźnych wskazówek w rozwoju strategii promocyjnej firmy.
Monika Krajewska
Wydawnictwo:
Oficyna Wydawnicza Branta