Media na rynku, Tadeusz Kowalski, Jung Bohdan

dodano: 
20.03.2007

Autor recenzji:

Maria Matusiewicz
komentarzy: 
0

Po wpisaniu hasła „media” w wyszukiwarkę najpopularniejszej polskiej księgarni internetowej, pojawia się 1011 wyników na 21 stronach. Wśród lepszych i gorszych (pod różnym względami) publikacja „Media na rynku” Kowalskiego i Junga, bardzo się wyróżnia. Przede wszystkim to obszerny podręcznik, gromadzący na 280 stronach wielopłaszczyznowe zagadnienia teorii i praktyki medioznawstwa. W książce jest zawartych mnóstwo bardzo ciekawych wyników badań, ilustracji statystyk, danych, które jednak zainteresują wyłącznie znawców mediów, może nawet tylko tych z „manierą” ekonomiczną. Jest to bowiem drobiazgowa i wyczerpująca książka z ekonomiki mediów. Kompiluje ogromną wiedzę z tej dziedziny, wypełniając rynkową niszę.

Autorzy książki analizują działanie mediów, w bardzo dosłownym i szerokim znaczeniu tego słowa - prezentują, jak działają poszczególne media, jak wpływają na odbiorcę, jak odbiorca odbiera każde z nich, jak proces ten się zmienia i od czego to zależy.

Nie ma obszaru wiedzy z poruszanej przez autorów dziedziny, którą by ominęli – najpierw opisują firmy medialne (ich strategię, aktywność, ekspansję, korzyści działalności). Następnie przechodzą do szerokiej analizy reklamy w mediach, a raczej relacji media-reklama, nie chodzi bowiem wyłącznie o media jako środek przekazu reklamy, ale również o analizę efektywności reklamy medialnej, o współpracę agencji reklamowych z mediami i o pozycję reklamy w gospodarce. W kolejnych, oddzielnych rozdziałach, autorzy analizują rynek prasy codziennej, czasopism, rozgłośni radiowych, telewizji i nowych technologii na świecie i w Polsce.

Prezentacja danych na wykresach i tabelach dostarcza bardzo wielu informacji i wniosków. Książka zawiera również wiele przykładów z rodzimych mediów i, choć napisana bardzo akademickim językiem, jest szalenie wciągająca, z pewnością aktualna zarówno w warunkach polskich, jak i światowych.
Maria Matusiewicz
majaguara@yahoo.com

Wydawnictwo:

Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin