Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Bolesław Rok

dodano: 
29.10.2004

Autor recenzji:

Bolesław Rok
komentarzy: 
0

Nowe wyzwania kształtują nowe trendy. To zasada, przed którą nie można uciec.
(słowo wstępne)

„Rosnące oczekiwania pracowników, inwestorów, społecznego otoczenia firmy, czyli interesariuszy, coraz częściej wymuszają podjęcie i praktyczne stosowanie przez przedsiębiorców idei społecznej odpowiedzialności. Hasło „odpowiedzialny biznes” stało się tak popularne, że przekroczyło granice kręgów biznesowych budząc żywe zainteresowanie również środowisk akademickich i organizacji pozarządowych. Coraz chętniej też wypowiadają się na ten temat konsumenci.
Ta rosnąca popularność idei odpowiedzialności biznesu ma też swoją ciemną stronę. Bez zrozumienia istoty i możliwości przełożenia idei na codzienną praktykę biznesową, to hasło funkcjonuje jak kolejny zabieg w ramach polityki PR. Jedną z oczywistych przyczyn jest brak przystępnych opracowań i podręczników na ten temat. Trudno jest bowiem krótko wyjaśnić, jak powinny być kształtowane relacje z poszczególnymi interesariuszami i jak firma powinna radzić sobie ze wzrastającymi oczekiwaniami co do podejmowanych działań i przejrzystości swej działalności.
Odpowiedzialny biznes to szeroko rozumiana koncepcja obejmująca wiele zagadnień: od relacji z pracownikami i przejrzystości wobec akcjonariuszy, poprzez zaangażowanie w rozwój lokalnej społeczności, do standardów etycznych wdrażanych także wobec dostawców. Niniejsze opracowanie jest próbą wyjaśnienia w łatwy sposób, czym jest ta koncepcja i jak może być realizowana w strategii firmy. Ta publikacja to wspólna inicjatywa wykorzystująca ponad czteroletnie doświadczenia w rozwijaniu koncepcji w Polsce przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i doświadczenia z pracy nad programami społecznymi w firmach prowadzonymi przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce.
Mamy nadzieję, że przyczyni się do lepszego zrozumienia koncepcji odpowiedzialnego biznesu, co w przyszłości przełoży się na realizację innowacyjnych projektów realizowanych przez firmy we współpracy z otoczeniem. Obie nasze instytucje chętnie będą Państwa w tym wspierać.”

Słowo wstępne:
Małgorzata Greszta, Prezes Zarządu, Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Paweł Łukasiak, Prezes Zarządu, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce

Wydawnictwo:

Akademia Rozwoju Filantropii

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin