Perswazja i wywieranie wpływu w zarządzaniu, Jane Thomas

dodano: 
26.08.2009

Autor recenzji:

Karol Schwann
komentarzy: 
0

Umiejętność perswazji i wpływania na ludzi jest w obecnym świecie przydatna nie tylko osobom tworzącym kampanie reklamowe, ale również wszystkim tym, którzy zarządzają zespołami pracowników. I właśnie do nich skierowany jest poradnik autorstwa Jane Thomas z University of Michigan Business School.

Na wstępie warto zaznaczyć, że tytuł książki może być mylący – „wywieranie wpływu” niektórym kojarzy się zapewne z manipulacją. Jednak nic z tych rzeczy – poradnik „Perswazja i wywieranie wpływu w zarządzaniu” dotyczy sposobów przekonywania w sposób logiczny i uczciwy do podejmowanych w procesie zarządzania decyzji, a jego fragment poświęcony jest wręcz unikaniu stosowania nieuczciwej i mylącej argumentacji.

Pozycja zawiera natomiast informacje pomocne w formułowaniu określonego stanowiska, jego prawidłowym argumentowaniu oraz skutecznym nakłonieniu odbiorcy do jego przyjęcia. Autorka omawia jednak nie tylko kwestie związane z samym procesem komunikowania (strukturą przekazu, logicznością wywodu, komunikacją niewerbalną) managera z podległym mu zespołem pracowników – proces ten osadzony jest w szerszym kontekście. Dlatego w książce Jane Thomas można znaleźć także informacje dotyczące rodzajów osobowości odbiorców komunikatów, kultur i struktur organizacyjnych panujących w różnych firmach, a nawet analizę różnic kulturowych występujących pomiędzy różnymi krajami. Poza sposobami skutecznego przedstawiania swojego stanowiska w książce „Perswazja i wywieranie wpływu w zarządzaniu” możemy także natrafić na fragment poświęcony kwestii wiarygodności, w którym przedstawione są sposoby na jej zwiększenie.

Do głównych zalet ksiązki Thomas należy jej zwięzłość i przejrzysty sposób podania informacji. Dla osób nie posiadających zbyt wiele wolnego czasu i zmuszonych do czytania tego typu publikacji w biegu dodatkową zaletą będzie niewielka objętość ksiązki – zawiera ona jedynie 109 stron, a jej lektura nie zajmuje zbyt wiele czasu.

Dla kogo jeszcze, poza wspomnianymi zabieganymi managerami ta książka będzie odpowiednia? Z pewnością będzie przydatna dla osób zajmujących się komunikacją wewnetrzną, a pewne jej fragmenty (te dotyczące budowania przekonywującej argumentacji) zainteresują rzeczników prasowych oraz osoby odpowiedzialne za kontakty z mediami.

Wydawnictwo:

Wolters Kluwer

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin