Public relations. Zarządzanie reputacją firmy, Wojciech Budzyński

dodano: 
21.10.2005

Autor recenzji:

Maria Matusiewicz
komentarzy: 
0

Czytelnicy uważnie śledzący rodzime wydawnictwa PR, wiedzą że jest to publikacja, którą polscy autorzy cytują najczęściej. Warto zaznaczyć, iż czytelnik nie powinien zniechęcać się rokiem wydania (2001). Książka (o dziwo – biorąc pod uwagę rozwój dziedziny, o której traktuje) nie traci na aktualności. Być może dzięki zagranicznej bibliografii, z której korzysta W. Budzyński.

Autor we wstępie pisze, że dwadzieścia lat temu musiał jeszcze tłumaczyć otoczeniu, co znaczy public relations, szybko jednak okazało się, że każdy to robi, a dziś termin ten jest powszechnie znany. W. Budzyński już na początku uwzględnia psychologiczne aspekty wywierania wpływu, przytaczając klasyka – Cialdiniego. W rozdziale drugim prezentuje uwarunkowania public relations w Polsce. Dalej tłumaczy gdzie umiejscowić, jak zorganizować i sfinansować działania PR w organizacji. Część czwarta to szczegółowe wskazówki dotyczące przygotowania kampanii public relations. Szczegółowa tabela w przejrzysty sposób pozwala zrozumieć ogólną koncepcję programu PR, wraz z uwzględnieniem grup docelowych i doboru technik. Dzięki niskiej inflacji przydatny okaże się również schemat wnikliwie analizujący wydatki budżetu PR. W żadnej publikacji nie znajdziemy tak przydatnego i drobiazgowego wzoru planowania budżetu. Rozdział piąty szalenie szczegółowo traktuje o corporate identity i PR wewnętrznym. Tu ciekawostką jest przedstawienie zasad wzornictwa logotypu. W rozdziale poświęconym media relations m.in. poznamy 20 zasad współpracy z prasą (do powieszenia nad biurkiem PR-owca) i zaznajomimy się z zasadami formułowania press release’ów oraz tekstów sponsorowanych. Budzyński opisuje również jak zorganizować konferencję prasową i uczy zachowania w różnego rodzaju wywiadach, prezentując różne techniki autoprezentacji, negocjacji i konwersacji.

Książka przybliża techniki public relations, pozwala zastosować je w praktyce, znajdziemy w niej informacje na temat współpracy z prasą, zasady sporządzania materiałów prasowych, sposoby przygotowań wydawnictw firmowych, organizacji imprezy firmowej. Dzięki niej poznamy zasady zawierania umów sponsorskich i prowadzenia lobbingu. Dowiemy się również jak działać w sytuacji kryzysowej i jakimi sposobami ocenić podjęte przez nas działania PR. To klasyczny podręcznik z public relations, ale podręcznik praktyczny, niekoniecznie dla studentów – raczej dla menedżerów, specjalistów PR i innych praktyków. Napisany jest bardzo przystępnym językiem, jest niebanalny i nie powiela truizmów. Poglądowy, ale konkretny i treściwy. Polecam.

Maria Matusiewicz
majaguara@yahoo.com

Wydawnictwo:

Poltext

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin