Systemy promocji przedsiębiorstw, Marek Drzazga

dodano: 
12.10.2006

Autor recenzji:

Maria Matusiewicz
komentarzy: 
0

Publikacja autorstwa Marka Drzazgi „Systemy promocji przedsiębiorstw” jest krótka, ale gromadzi potrzebną wiedzę. Profesjonalnie i naukowo wyłożona teoria czyni ja bardzo przydatną przede wszystkim studentom, co nie znaczy że wyłącznie. Publikacja obrazuje i wyróżnia cechy promocji przedsiębiorstw od ich reklamy.
Książka jest dość nowoczesna i wykorzystuje szeroką wiedzę fachowców z całego świata. Rozpoczyna ją dogłębne wyjaśnienie procesu komunikacji i komunikowania, by skupić się w końcu na komunikacji marketingowej, która ma za zadanie wpłynąć na zachowanie ludzi i wywołać określone reakcje. Następnie autor analizuje system promocji przedsiębiorstwa, który jest sposobem komunikowani się organizacji z rynkiem, jest nadajnikiem informacji. W części trzeciej autor mówi jak zorganizować i zaprojektować działania promocyjne, opisując etapy, oraz zmierzyć rezultaty. Drzazga podkreśla ważny związek promocji z zintegrowaną komunikacją marketingową. Bardzo ciekawy rozdział czwarty opisuje instrumenty promocji, przedstawia wyniki badań, uwzględnia zadania personelu i sposoby jego motywacji. Podrozdział o public relations jest streszczeniem wiedzy z tego zakresu. Wnioskiem z rozdziału jest fakt, iż trudno wybrać najbardziej efektywny instrument promocji, każde przedsiębiorstwo powinno je dobierać indywidualnie. Część ostatnia uczy jak oceniać nasze działania ukierunkowane na promocję, podstawą takiej oceny jest porównanie stanu bieżącego ze stanem zakładanym, do czego autor prezentuje różne metody.

Książka jest bardzo przyjemna w odbiorze, napisana przystępnym językiem. Wiele wniosków jest wyłożonych za pomocą tabel i rysunków. Fachowość podejścia autora, pozwala wykorzystać wiedzę zawartą w książce również w praktyce. Zawodowiec jednak może być zniechęcony wielością sposobów na usystematyzowanie wiedzy i brakiem przykładów. Publikacja pozwala lepiej zrozumieć istotę działań promocyjnych. Godna polecenia.

Maria Matusiewicz
majaguara@yahoo.com

Wydawnictwo:

PWE

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin