Sztuka wywierania wpływu. Jak wprowadzić dowolną zmianę, Kerry Patterson, Joseph Grenny, Dawid Maxfield, Ron McMillan, Al Switzler
Autor recenzji:
Zagadnienia związane z wywieraniem wpływu, wprowadzaniem zmian są zawsze w modzie, a publikacje poruszające ten temat cieszą się niesłabnącą popularnością.
Wydawnictwo Oficyna Wolters Kluwer business wprowadziło na polski rynek książkę „Sztuka wywierania wpływu”. Sam tytuł nie brzmi oryginalnie i czytelnik mylnie mógłby ocenić, iż jest to kolejna publikacja podobna do innych poruszających popularny temat technik wywierania wpływu na otoczenie.
Przy bliższym zapoznaniu się z treścią okazuje się jednak, że książka „Sztuka wywierania wpływu” jest fachowym wydawnictwem, które szczegółowo i obrazowo opisuje metody, dzięki którym skutecznie można zmienić otoczenie. Publikacja została opracowana przez zespół autorów, którzy na co dzień są konsultantami, wykładowcami, naukowcami i zajmują się teorią i praktyką związaną z rozwiązywaniem problemów wynikłych z brakiem przekonania do wprowadzania trwałych zmian.
W książce można znaleźć wiele przykładów z życia oraz opisy badań naukowych, które potwierdzają prezentowane teorie w praktyce. Zdaniem autorów, umiejętność wpływania na otoczenie (poprzez przekonywanie innych do swoich racji, poprzez sposób myślenia, poprzez szukanie rozwiązań problemu) przydaje się zarówno w życiu prywatnym, w społeczeństwie, jak i w biznesie. Dzięki znajomości metod oddziaływania udaje się wprowadzać zmiany małe, jak i na ogromną skalę.
„Sztuka wywierania wpływu” opisuje szczegółowo zasady działania modelu sześciu źródeł oddziaływania oparte na motywacji i umiejętnościach. Zdaniem autorów, tylko połączenie wszystkich sześciu źródeł oddziaływania pozwala na skuteczne i trwałe rozwiązanie wybranego problemu. Dodatkowym elementem ułatwiającym przyswojenie wiedzy jest zadanie dla czytelnika polegające na stworzeniu własnej strategii rozwiązania wybranego problemu.
Książka jest warta polecenia osobom, które pragną zgłębić i zbadać metody wywierania wpływu oraz wprowadzania zmian zarówno w sferze prywatnej jak i na poziomie dużej organizacji.
Małgorzata Drzewiecka
Wydawnictwo:
Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer