Sztuka wywierania wpływu. Jak wprowadzić dowolną zmianę, Kerry Patterson, Joseph Grenny, Dawid Maxfield, Ron McMillan, Al Switzler

dodano: 
29.04.2009

Autor recenzji:

Małgorzata Drzewiecka
komentarzy: 
3

Zagadnienia związane z wywieraniem wpływu, wprowadzaniem zmian są zawsze w modzie, a publikacje poruszające ten temat cieszą się niesłabnącą popularnością.

Wydawnictwo Oficyna Wolters Kluwer business wprowadziło na polski rynek książkę „Sztuka wywierania wpływu”. Sam tytuł nie brzmi oryginalnie i czytelnik mylnie mógłby ocenić, iż jest to kolejna publikacja podobna do innych poruszających popularny temat technik wywierania wpływu na otoczenie.

Przy bliższym zapoznaniu się z treścią okazuje się jednak, że książka „Sztuka wywierania wpływu” jest fachowym wydawnictwem, które szczegółowo i obrazowo opisuje metody, dzięki którym skutecznie można zmienić otoczenie. Publikacja została opracowana przez zespół autorów, którzy na co dzień są konsultantami, wykładowcami, naukowcami i zajmują się teorią i praktyką związaną z rozwiązywaniem problemów wynikłych z brakiem przekonania do wprowadzania trwałych zmian.

W książce można znaleźć wiele przykładów z życia oraz opisy badań naukowych, które potwierdzają prezentowane teorie w praktyce. Zdaniem autorów, umiejętność wpływania na otoczenie (poprzez przekonywanie innych do swoich racji, poprzez sposób myślenia, poprzez szukanie rozwiązań problemu) przydaje się zarówno w życiu prywatnym, w społeczeństwie, jak i w biznesie. Dzięki znajomości metod oddziaływania udaje się wprowadzać zmiany małe, jak i na ogromną skalę.

„Sztuka wywierania wpływu” opisuje szczegółowo zasady działania modelu sześciu źródeł oddziaływania oparte na motywacji i umiejętnościach. Zdaniem autorów, tylko połączenie wszystkich sześciu źródeł oddziaływania pozwala na skuteczne i trwałe rozwiązanie wybranego problemu. Dodatkowym elementem ułatwiającym przyswojenie wiedzy jest zadanie dla czytelnika polegające na stworzeniu własnej strategii rozwiązania wybranego problemu.

Książka jest warta polecenia osobom, które pragną zgłębić i zbadać metody wywierania wpływu oraz wprowadzania zmian zarówno w sferze prywatnej jak i na poziomie dużej organizacji.

Małgorzata Drzewiecka

Wydawnictwo:

Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer

komentarzy:
3

Komentarze

(3)
Dodaj komentarz
29.04.2009
15:26:11
madzia
(29.04.2009 15:26:11)
ja czytałam Cialdiniego i z chęcią porównam ją z nową publikacją
29.04.2009
14:44:50
monika
(29.04.2009 14:44:50)
dobrze, że coś takiego typu pojawiło się na rynku. ktoś z Was miał już w ręku tę publikację? zastanawiam się, na ile jest zbliżona do książki Cialdiniego? ktoś czytał obie?
29.04.2009
14:21:38
maciek
(29.04.2009 14:21:38)
Opisana książka jest bardzo ciekawą publikacją zawierającą naprawdę interesujące rozwiązania. Ksiązka K. Pettersona jest godna polecenia
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin