Wizerunek w biznesie, Agata Maroń

dodano: 
03.08.2006

Autor recenzji:

Beata Orpiszewska
komentarzy: 
0

Stare przysłowie „Nie szata zdobi człowieka” nie sprawdza się w biznesie, gdzie sukces jest wypadkową wielu czynników, w tym wyglądu zewnętrznego.

„Nigdy wcześniej nie obserwowaliśmy takiej presji na kreowanie wizerunku osób oraz firm. Nienagannie skomponowany i spójny wizerunek to gwarancja powodzenia” – czytamy we wstępie do książki Agaty Maroń pt. „Wizerunek w biznesie”. Celem autorki było stworzenie uniwersalnego poradnika dotyczącego zasad eleganckiego ubioru w miejscu pracy i sytuacjach biznesowych.

Rozdział pierwszy poradnika jest poświęcony analizie kolorystycznej, która zdaniem Maroń powinna być punktem wyjścia w pracy nad własnym wizerunkiem. Przedstawiana jest w nim klasyczna „typologia pór roku”, na podstawie, której powinniśmy dobierać kolory i odcienie ubrań. W tym samy rozdziale umieszczony został rozdział poświęcony psychologii koloru i symbolice barw, które mają duże znaczenie dla tego, w jaki sposób jesteśmy postrzegani. Autorka stara się również wytłumaczyć zależność pomiędzy charakterem a wybieranymi przez daną osobę kolorami.

„Profesjonalny wizerunek nie może być z góry ustalonym schematem, ale powinien łączyć w sobie zasady etykiety i indywidualnego stylu” – przypomina Maroń. Na początku rozdziału poświęconego doborowi odpowiedniej garderoby autorka umieszcza serię pytań kontrolnych, które mają ułatwić czytelnikowi określenie własnego stylu.

W książce umieszczono osobne rozdziały poświęcone zasadom ubioru kobiet i mężczyzn. Znajdziemy w nich porady, co powinno znaleźć się w szafie każdego biznesmena i każdej bizneswoman, jakich ubrań nie powinno się nosić w pracy, a także sugestie dotyczące ubioru w sytuacjach formalnych. Kobiety dowiedzą się, kiedy powinny ubrać garsonkę, a kiedy sukienkę koktajlową, a także kiedy wypada założyć długie rękawiczki. Mężczyźni - czym różni się marynarka angielska od amerykańskiej i w jakich sytuacjach wypada je nosić. Mogą również zgłębić tajniki doboru dodatków, takich jak pasek czy teczka.

Ten krótki poradnik z pewnością nie zastąpi wizyty u profesjonalnego stylisty, ale może stać się dobrym początkiem pracy nad własnym wizerunkiem. Zawarte w nim porady, choć czasem mogą wydawać się banalne, z pewnością przydadzą się każdemu, komu przed ważnym spotkaniem zdarza się stawać przed szafą z pytaniem: „I co ja mam na siebie włożyć…”

Beata Orpiszewska
b.orpiszewska@proto.pl

Wydawnictwo:

Wydawnictwo Bellona

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin