Wszystko co powinieneś wiedzieć o PR. Odpowiedzi na 500 najważniejszych pytań, A. Davis

dodano: 
17.02.2006

Autor recenzji:

Maria Matusiewicz
komentarzy: 
4

Czy PR to tylko sprytne manewry i zręczna manipulacja? Czym się różni wizerunek od reputacji? Czy PR to połączenie wizerunku i reputacji? Na te i kilkaset innych pytań odpowiada Anthony Davis w swej książce „Wszystko co powinieneś wiedzieć o PR”. Czytając przedmowę polski czytelnik może odczuć pewien dysonans, jako że autor sugeruje, że najmniejsza wzmianka o PR wywołuje cyniczne uwagi i niedowierzania. Czyżby w Polsce dziedzina ta miała aż tak złą opinię? Na szczęście chyba nie. Autor, Amerykanin, często wraca do wątku złej reputacji dyscypliny, która w USA ma kojarzyć się z korupcją, zakłamaniem, oszustwami, pozorami. W Polsce zaś główną bolączkę PR nie jest zła sława, ale albo żadna sława albo niepoważne traktowanie tej sfery.

Rozdziałów jest piętnaście, a każdy odpowiada na kilkanaście/kilkadziesiąt pytań, co w sumie daje ich ponad 500. Autor krótko i zwięźle udziela odpowiedzi, co czyni książkę konkretną, logiczną i zrozumiałą. Przytacza przy tym szereg nowoczesnych pojęć z zakresu narzędzi PR. Niektóre pytania to również te, na które odpowiedzi chcieliśmy poznać, a wstydziliśmy się zapytać.

Pierwsze rozdziały wyjaśniają istotę PR – charakteryzują zakres działań oraz strategię. Kolejne części poświęcone są marketingowi, reklamie, roli public relations w organizacji, opinii publicznej. Następne opisują praktykę PR. Ostatni rozdział dotyczy perspektyw rozwoju dziedziny.

Ciekawym i przyciągającym zabiegiem jest niekonwencjonalna forma książki, która przybiera charakter dialogu z czytelnikiem na zasadzie: pytanie-odpowiedź. Dzięki temu lektura nawet pozornie trywialnych treści jest interesująca. Można również z łatwością sięgać do publikacji w każdej chwili, w poszukiwaniu odpowiedzi na frapujące pytanie, bez konieczności śledzenia chronologii przyczynowo-skutkowej poszczególnych rozdziałów. Zmęczeni klasycznymi podręcznikami naukowymi, których na rodzimym rynku pojawiło się już sporo, będą zadowoleni.

Zaletą książki jest przyziemność i bliskość jej treści wobec rzeczywistości. Jej lektura pozwala właściwie wyczuć charakter PR i odnaleźć sens w jego stosowaniu. Anthony’emu Davis’owi udało się wyklarować laikowi czym właściwie jest public relations i uświadomić pozostałym, że jest to kluczowy dział nowoczesnego zarządzania.

Odpowiedzi na pytania są konkretne i zwięzłe, co z jednej strony może być satysfakcjonujące dla potrzebujących szybkich i jasnych odpowiedzi, inni zaś mogą czuć niedosyt. Książka jest jednak zgodna z założonym w tytule celem autora i mówi o wszystkim co powinniśmy wiedzieć o PR.

Maria Matusiewicz
majaguara@yahoo.com

Wydawnictwo:

Rebis

komentarzy:
4

Komentarze

(4)
Dodaj komentarz
28.02.2006
19:53:43
Ozi
(28.02.2006 19:53:43)
Fakt, dysortografia usprawiedliwia błąd :) A jeśli chodzi o recenzję – słaba, niesłaba – rzecz gustu, ale skąd wniosek, że jej autor nie przeczytał książki? Ja czytałem i uważam, że recenzja jak recenzja.
28.02.2006
14:07:41
wicked
(28.02.2006 14:07:41)
faktycznie byka walnałem nieprzeciętnego. ale jestem usprawiedliwiony bo mam dysortografie - chociaż pracuje nad tym usilnie, ale tak do konca sie nie da tego wy eliminowac. a zdania nie zmienie - recenzja jest slaba - w gruncie rzeczy trodno nazwac ja recenzja.
27.02.2006
10:30:18
Ozi
(27.02.2006 10:30:18)
Wg mnie recenzja jest jak najbardziej rzeczowa i w pełni oddaje charakter tej książki. Nie wiem o co chodzi internaucie o nicku'u wicked, podważającemu bezpodstawnie profesjonalizm pani Marii, publikującej swoje recenzje w Proto od dawna. Są one zawsze na wysokim pozoiomie i stanowią olbrzymią pomoc w późniejszym ewentualnym zakupie danego wydawnictwa. A panu wicked proponuję trochę mniej czarnego PR i trochę więcej nauki języka angielskiego. ANALYZE that.
21.02.2006
18:54:43
wicked
(21.02.2006 18:54:43)
reguła jest taka: recenzować można książki które się przeczytało. analize that
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin