Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych

dodano: 
30.05.2008

Autor recenzji:

Małgorzata Drzewiecka
komentarzy: 
0

„Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych” jest zbiorem artykułów opublikowanych przez Harvard Business Review. Wybrani przez wydawnictwo autorzy przybliżają czytelnikowi szeroki temat „kryzysów” w świecie biznesu. Po bliższym zapoznaniu się z treścią artykułów okazuje się, że dotyczą one nie tyle gotowych recept i strategii, co roli człowieka w opanowaniu niespodziewanej i dynamicznej sytuacji. Ludzi, którzy w nieprzewidzianych okolicznościach, wiedzą, co mają zrobić i jakie decyzje podjąć, kiedy czasu brak.
 
Autorzy wybranych tekstów to cenieni profesjonaliści, którzy swoje spostrzeżenia opierają na prawdziwych przykładach i specjalistycznych badaniach. Ich zdaniem, w sytuacjach kryzysowych nie wystarczy bogate biznesowe doświadczenie oraz dobra edukacja. Główną i decydującą rolę odgrywa tu zdolność organizacji/firmy do szybkiej reakcji oraz cechy osobowości osoby zarządzającej (przywódcy).

Autorzy jednego z artykułów „Liderzy rodzą się w tyglu trudnych doświadczeń” (W.E.Bennis i R.J.Thomas) uważają, że dobry przywódca będzie umiał stawić czoła trudnym sytuacjom, kiedy posiada zdolność do zarażania innych wiarą w sens niemiłych wydarzeń, wyjątkowy dar przekonywania, etyczną integralność (mocny system wartości) oraz najważniejszą cechę - „zdolność do adaptacji”. Uwagę zwraca też artykuł „Wrogowie zaufania” (R.Galdolf i A. Seibold Drapeau) nawiązujący do sytuacji, w których zaufanie zostaje nadszarpnięte wewnątrz firmy i wyjaśniający dlaczego do takich sytuacji dochodzi.

„Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych”, choć jest zbiorem artykułów opublikowanych w większości w 2002 roku, jest ciekawym spojrzeniem na rolę przywódców w firmie w trudnych niecodziennych wydarzeniach. Uświadamia, jak pewne cechy charakteru są niezbędne, by przetrwać.

Małgorzata Drzewiecka

Wydawnictwo:

OnePress

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin