Magdalena Daszkiewicz

Adiunkt w Instytucie Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Wykładowca, trener i konsultant. Główne obszary zainteresowań: wizerunek firmy, marki i organizacji, public relations, wizerunek miasta i regionu, marketing terytorialny, badania i analiza wizerunku, badania marketingowe, marketing społeczny, programy i kampanie społeczne. Autorka licznych publikacji z tego zakresu. Prowadzi wykłady i szkolenia z obszaru kreowania wizerunku, public relations i marketingu społecznego: m.in. Kreowanie wizerunku firmy, Kreowanie marki korporacyjnej, Kreowanie wizerunku miasta i regionu, Badania i pomiar wizerunku, Public Relations, Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi, Programy zaangażowania społecznego, Programy i kampanie społeczne. 

Wybrane publikacje:

Daszkiewicz M.:Społeczne oblicze marketingu. [w:] Tożsamość i wizerunek marketingu w Polsce (red. nauk. prof. dr hab. Roman Niestrój), PWE Warszawa 2009, s. 230-237

Daszkiewicz M.: Badanie wizerunku miasta i regionu – problemy pomiaru, I Międzynarodowe Forum Turystyczne pod hasłem „Turystyka szansą wypoczynku i rozwoju regionów”, Międzyzdroje 2009

Daszkiewicz M.: Communicational aspects of building national, region al and city image. [w:] Marketing communiaction in Europe of multiple language cultures (edited by Grażyna światowy), Publishing House of Wroclaw University of Economics, Wroclaw 2009, s. 56-63

Daszkiewicz M., Waniowski P.: Promocja miast czy gra pozorów, [w:]Problemy i wyzwania public relations w świetle badań i praktyki (red. nauk. Dariusz Tworzydło, Zbigniew Chmielewski), WSIiZ Rzeszów 2009, s. 73-86

Daszkiewicz M.: Badania wizerunku firmy – problemy i metody pomiaru, [w:] Badania marketingowe – metody – nowe technologie – obszary aplikacji. PWE Warszawa 2008, s. 430- 436
 
Daszkiewicz M.:Wizerunek przedsiębiorstwa – problemy definicyjne. [w:] Marketing Problemy teorii i praktyki marketingu, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 33, Marketing 4 Wrocław 2008, s.27-41

Daszkiewicz M., Wrona S.: Zmiany wizerunku marki – problemy pomiaru, Zmiany wizerunku marki – problemy pomiaru. [w:] „Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty. Kreowanie wizerunku marki”, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 510, Szczecin 2008, s.185-192

Daszkiewicz M.: Komunikacyjne aspekty tworzenia wizerunku kraju, miasta i regionu, [w:] KOMUNIKACJA MARKETINGOWA W EUROPIE WIELU KULTUR JĘZYKOWYCH, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 17, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008, s. 63-70

Daszkiewicz M., Waniowski P.: Wykorzystanie działań marketingowych w kształtowaniu pozycji kraju na arenie międzynarodowej, [w:] Wspólczesny Marketing. Trendy. Działania. (red. nauk. Genowefa Sobczyk), PWE, Warszawa 2008, s. 488-494

Daszkiewicz M., Waniowski P.: Relacje z klientami w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, [w:] Marketing Problemy teorii i praktyki marketingu, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 33, Marketing 4, Wrocław 2008, s 94-106

Daszkiewicz M., Waniowski P.: The Country-of-Origin Image of Companies and Products in International Research [w:] J. Dado, J. Petrovicova (Ed.): Problems of Marketing Management in Globalisation, Faculty of Economics Matej Bel University, Banska Bystrica 2008, s. 36-41

Daszkiewicz M.:Wpływ relacji społecznych na pozycję rynkową polskich przedsiębiorstw, [w:] Pozycja polskich podmiotów rynkowych – pierwsze doświadczenia procesu integracji, Prace Naukowe AE nr 1170, Wrocław 2007, s. 63-73

Daszkiewicz M., Waniowski P.: Czy mamy szansę na marki narodowe?, Brief nr 91/4 25.04-24.05.2007, Brief for Poland s. 04 Daszkiewicz M.: Public relations w tworzeniu wizerunku przedsiębiorstw na rynku polskim. [w:] Prace Naukowe nr 1171 Marketing 3. Problemy teorii i praktyki marketingu, WAE, Wrocław 2007, s. 77-85

Daszkiewicz M., Waniowski P.: Polska nijaka – w poszukiwaniu wyróżników, Brief 2006 nr 86/11 , Brief for Poland s. 4-5 Daszkiewicz M., Waniowski P.: Marketingowe aspekty działań społecznych na przykładach polskich fundacji, (współautorstwo), [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 473, Szczecin 2007, s.92-100

Daszkiewicz M., Waniowski P.: Pozycja Polski na arenie międzynarodowej jako wynik celowych działań komunikacyjnych [w:] Pozycja polskich podmiotów rynkowych – pierwsze doświadczenia procesu integracji, Prace Naukowe AE nr 1170, Wrocław 2007, s. 9-14

Daszkiewicz M.: Planowanie i organizacja działań public relations w przedsiębiorstwach (w świetle badań ankietowych) - Prace Naukowe AE, Marketing II, Wrocław 2006, s. 95-109

Daszkiewicz M., Waniowski P.: Znaczenie wizerunku w procesie kreowania przewagi konkurencyjnej Wrocławia [w:] Public relations w teorii i praktyce. Praca zbiorowa pod red. D. Tworzyło i T. Solińskiego. WSIiZ, Rzeszów 2006, s. 205-214

Daszkiewicz M., Waniowski P.: Marka narodowa w kreowaniu wizerunku produktów [w:] Zarządzanie produktem – wyzwania przyszłości. Praca zbiorowa pod red. J. Kalla i B. Sojkina. Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2006, s. 540-547

Daszkiewicz M., Waniowski P.: Wpływ wizerunku kraju pochodzenia na postrzeganie firm i produktów - wyniki badań europejskich . [w:] Badania marketingowe w przestrzeni europejskiej. Praca zbiorowa pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej. Prace Naukowe AE nr 1107, Wrocław 2006, s. 257-266

Daszkiewicz M.: Wykorzystanie badań marketingowych na potrzeby public relations w ujęciu modelowym. Wrocław 2004, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Prace Naukowe nr 1029, s. 133-137

Daszkiewicz M.: Uwarunkowania tworzenia wizerunku polskich przedsiębiorstw w perspektywie integracji europejskiej. [w:] Euromarketing. Przedsiębiorstwo i konsument w perspektywie integracji europejskiej. (Red. Naukowa: J.W. Wiktor) , Wydział Zarządzania Akademii Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2003, s. 253-259,

Daszkiewicz M.: Wykorzystanie badań marketingowych do oceny efektów public relations. [w:] Badania marketingowe. Metody, tendencje, zastosowania. (Red. Naukowa: K. Mazurek-Łopacińska), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Prace Naukowe nr 1004. Wrocław 2003, s. 509-513

Daszkiewicz M.: Metody ewaluacji działań public relations. Wrocław 2003, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Prace Naukowe nr 973 , Zarządzanie i Marketing nr 24, s. 117-125

Daszkiewicz M., Waniowski P.: Kreowanie wizerunku Polski - uwarunkowania, cele, działania Wrocław 2002, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Prace Naukowe nr 926 , Zarządzanie i Marketing nr 19, s. 85-97 Daszkiewicz M.: Problemy pomiaru efektów public relations. [w:] Marketing. Koncepcje, badania, zarządzanie. Warszawa 2002. PWE . s.185-189 (autorstwo rozdziału w monografii)

Daszkiewicz M.: Rola public relations w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw (współautorstwo), [w:] Marketing - przełom wieków. Paradygmaty - Zastosowania. (Red. Naukowa: K. Mazurek-Łopacińska, A. Styś.) , Prace naukowe AE nr 852Wrocław 2000, s. 125-137( tom II),
 
Daszkiewicz M.: Wybrane problemy pomiaru efektów public relations. Wrocław 2000, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Prace Naukowe nr 863, Teoria i Praktyka Marketingu, s. 171- 179

Daszkiewicz M.: Psychospołeczne aspekty wyboru nadawcy komunikatu reklamowego, Wrocław 2000, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Prace Naukowe nr 873

Daszkiewicz M.: Wpływ komunikacji nieformalnej na zachowania nabywców i działania przedsiębiorstw, Wrocław 2000, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Prace Naukowe nr 841, Teoria i Praktyka Marketingu, s. 47-64

Daszkiewicz M.: Rekomendacje w kształtowaniu zachowań nabywców, Wrocław 1999, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Prace Naukowe nr 826, Teoria i Praktyka Marketingu, s. 55-72

Daszkiewicz M.: Społeczne uwarunkowania zachowań nabywców, Wrocław 1999, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Prace Naukowe nr 844, Zmiany w otoczeniu marketingowym podmiotów na rynku w Polsce, s. 61-71

Zobacz także...

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin