Wywiad z... Katarzyną Przewuską, COO Havas Worldwide Warsaw, o rebrandingu i zmianach w Euro RSCG Poland

dodano: 
27.09.2012
komentarzy: 
0

PRoto.pl: Euro RSCG Sensors rozpoczyna jesień ze sporym pakietem nowości: zmianą kierownictwa grupy i szyldu. Czym są one podyktowane i czego państwo po nich oczekują?

Katarzyna Przewuska, COO Havas Worldwide Warsaw: Euro RSCG Sensors od teraz nazywa się Havas PR Warsaw, a Michał Olbrychowski i Dominika Nawrocka awansowali na stanowiska executive directorów. Będą teraz współodpowiedzialni za utrzymanie dalszej dynamiki rozwoju oferty public relations i zarządzanie reputacją firmy. Z perspektywy globalnej wszystkie agencje public relations należące wcześniej do Euro RSCG Worldwide będą teraz działać w ramach sieci Havas PR, co z pewnością będzie się wiązało zarówno z większą widocznością tej struktury na arenie międzynarodowej, jak i bliższą współpracą między poszczególnymi rynkami. Ja natomiast wspólnie z Antoine’em Kolendowskim będę odpowiadać za rozwój biznesowy wszystkich spółek Havas Worldwide w Polsce, w tym niezmiennie za Havas PR Warsaw.

PRoto.pl: Co z polityką firmy? Tu także możemy się spodziewać jakichś zawirowań czy wszystko zostaje po staremu?

K.P.: W ostatnim roku, przy olbrzymim zaangażowaniu ze strony całego zespołu Havas PR Warsaw, rozwinęliśmy szereg procesów i wdrożyliśmy polityki w zakresie m.in. zarządzania talentami, obsługi klientów, pracy strategicznej.

PRoto.pl: Nowy zespół zarządzający ma przejąć odpowiedzialność za planowanie przyszłej architektury organizacji. Co jest priorytetem?

K.P.: Ambicją Euro RSCG Worldwide, teraz Havas Worldwide, zawsze było wyznaczanie nowych kierunków w oferowaniu klientom zintegrowanej komunikacji. Globalny rebranding ma pomóc we wprowadzeniu do Polski nowego modelu biznesowego, który na wielu rynkach funkcjonuje już od dawna. Elementem wdrażania tej strategii jest zmiana modelu pozycjonowania Havas Worldwide Warsaw, która z agencji reklamowej będzie ewoluować w kierunku zintegrowanej agencji komunikacyjno-marketingowej. Elementem oferty Havas Worldwide Warsaw będą także usługi z zakresu public relations, komplementarne do działań marketingowo-reklamowych oferowanych aktualnym i przyszłym klientom.

PRoto.pl: Kto będzie dyrektorem zarządzającym firmy? Wiadomo, kto przejmie stery digital PR-u?

K.P.: Havas PR Warsaw będzie prowadzony przez zespół zarządzający w składzie Michał Olbrychowski i Dominika Nawrocka, którzy nadal raportują do mnie. Jeśli chodzi o obszar digital, to kilka lat temu podjęliśmy decyzję, że kompetencje te będą rozwijane, a usługi świadczone przez wszystkich konsultantów pracujących w agencji. Mamy także zespół specjalizujący się w social mediach, natomiast projekty interaktywne, wkraczające w obszar kreacji i produkcji digital, realizujemy razem z zespołem Havas WW Digital (dawniej Euro RSCG Digital).

PRoto.pl: Ile kosztował rebranding Grupy?

K.P.: Przygotowanie do rebrandingu rozpoczęliśmy trzy miesiące temu i przede wszystkim zainwestowaliśmy nasz czas. W projekt zaangażowanych było kilkanaście osób, które były odpowiedzialne za komunikację, kreację i digital. Mieliśmy też wsparcie ze strony sieci, która wyznaczyła kierunek nowej identyfikacji wizualnej. Dziś jesteśmy na początku drogi związanej z budowaniem nowych marek i pozycjonowania naszych agencji. Kosztów samej produkcji nie ujawniamy.

PRoto.pl: Jak ocenia pani poczynania konkurencji? Wydaje się, że agencje sieciowe rosną w siłę...

K.P.: Zdecydowana większość agencji sieciowych zaczynała jako agencje lokalne, w tym nasza. Skuteczność działania i sukces rynkowy stały za włączeniem do sieci. Struktura międzynarodowa inspiruje i daje nowe możliwości pozyskiwania klientów, ale to przede wszystkim doświadczenie
i kompetencje lokalnego zespołu stoją za sukcesem firmy.

PRoto.pl: Jakie plusy bycia członkiem międzynarodowej sieci wysuwają się na pierwszy plan?

K.P.: Strategia naszej sieci to „Future First”. Nie tylko mamy dostęp do badań, trendów, inspiracji, ale i wiele globalnych projektów jest prowadzonych na rynku polskim, dając naszym konsultantom oraz klientom dostęp do ciekawych informacji. Z mojej perspektywy ważna jest także wymiana doświadczeń, dostęp do ekspertów czy możliwość prowadzenia projektów poza Polską.

PRoto.pl: Czy zapowiadany od dawna i nieubłaganie nadchodzący kryzys wpłynie pani zdaniem na strukturę usług PR?

K.P.: Większy wpływ na usługi public relations ma kurczący się rynek mediów oraz rozwój digital, natomiast kryzys motywuje do działania. Granice pomiędzy poszczególnymi dyscyplinami komunikacyjnymi – public relations czy reklamą - będą się zacierać, szczególnie jest to widoczne w obszarze relacji z konsumentami. W Havas Worldwide będziemy na to przygotowani dzięki specjalistycznej ofercie proponowanej przez Havas PR Warsaw, a także usługom świadczonym w Havas Worldwide Warsaw, uzupełniającym komunikację marketingową.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin