Nagrody za PR

dodano: 
27.06.2006
komentarzy: 
0

W magazynie Home & Market znajdujemy przegląd najważniejszych nagród, jakie można i warto zdobyć w branży PR. Zdaniem autorki tekstu Moniki Tuchalskiej nikt tak jak agencje PR-owskie nie potrafi zadbać o swój wizerunek, a duże znaczenie w procesie jego budowy odgrywa zdobywanie prestiżowych wyróżnień branżowych. Do największych autorka zalicza Golden World Awards (GWA) organizowane przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations z siedzibą w Londynie (IPRA).
Konkurs organizowany jest od 1990 roku, a projekty mogą do niego zgłaszać agencje, działy PR firm, fundacje i instytucje. Jako drugi Tuchalska wymienia konkurs Sabre Awards organizowany The Holmes Group, firmę badawczo-konsultingową z siedzibą w Nowym Jorku. Do niedawna obejmował on tylko firmy z USA. W 2005 roku zorganizowano pierwszą edycję dla agencji z Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu. Nagrody przyznawano w 34 kategoriach tematycznych. Tuchalska pisze też o innych, międzynarodowych nagrodach godnych pożądania: Magellan Awards przyznawaną przez LACP (League of American Communications Professionals) w czterech kategoriach oraz The Globes Awards, która nie dotyczy tylko PR-u , ale jest poszerzona o działania marketingowe. Podobny charakter mają: konkurs marketingu bezpośredniego Złota Strzała, organizowany przez VFP Communications, wydawcę magazynu Media & Marketing, z także Boomerang, pod patronatem Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego oraz Europejskiej Federacji Marketingu Bezpośredniego - FEDMA.
Wśród krajowych konkursów Tuchalska zwróciła uwagę na Złote Spinacze organizowane przez ZFPR od 3 lat. W ramach konkursu nagrody są przyznawane w 10 kategoriach. Wcześniej ZFPR organizował wraz z Eskadrą Konkurs Działań Public Relations MEDIUM. Zrealizowano jego dwie edycje.
Tuchalska wymienia też nagrodę Impactor, którą częściowo przyznaje kapituła powołana przez redakcję magazynu Forbes, a częściowo - Akademia Reklamy. 10-leciu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations towarzyszyła inicjatywa Łby PR. Otrzymały je liczące się w Polsce osobowości, które przyczyniły się do rozwoju branży. Było to wydarzenie jednorazowe.
Oprócz tego organizowane są Helikony, przyznawane przez Forum Komunikacji Marketingowej, pod patronatem ZFPR-u, fundacji Komunikacji Społecznej i Polskiego Stowarzyszenia PR. Udział w konkursach – jak zapewnia autorka – nie tylko przyczynia się do uzyskania prestiżowej nagrody, ale także do mobilizacji i lepszego skoncentrowania się na danym projekcie. W przyszłości zaś owocuje większą liczbą klientów.

Źródło:

Home & Market, Nagrody bardzo pożądane, Monika Tuchalska, 01.06.06, s. 69
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin