Najbardziej opiniotwórcze media dekady – 10 lat raportu!

dodano: 
06.06.2014
komentarzy: 
2

Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i Dziennik Gazeta Prawna znalazły się na podium najczęściej cytowanych mediów dekady: 2004-2013, jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejne miejsca zajęły: TVN24, Wprost i RMF FM.

 

Prasa

W rankingu najczęściej cytowanych tytułów prasowych pierwsze miejsce zajęła Rzeczpospolita. Na drugiej pozycji znalazła się Gazeta Wyborcza, na trzeciej – Dziennik Gazeta Prawna.

Wśród najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników do pierwszej piątki zakwalifikowały się wyłącznie tygodniki. Pierwsze miejsce zajął Wprost, drugie Newsweek. Na trzecim miejscu znalazła się Polityka. Natomiast miesięcznikiem, na który najczęściej powoływały się inne media w okresie dziesięciu lat był Forbes.

 

Telewizja

W kategorii stacje telewizyjne, najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie TVN24.

Radio

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie RMF FM.

Portale internetowe

Wśród najczęściej cytowanych portali dekady na pierwszych miejscach sklasyfikowano onet.pl, wp.pl i interia.pl.

Media ekonomiczne

Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu. Najczęściej cytowanym portalem biznesowym został money.pl, a telewizją – TVN 24 Biznes i Świat.

Media regionalne

W latach 2004-2013 najczęściej cytowanym medium regionalnym było Życie Warszawy. Na drugim miejscu znalazł się Dziennik Polski, a na trzecim Polska Dziennik Zachodni.

Media sportowe

Przegląd Sportowy był w analizowanym czasie najczęściej cytowanym medium sportowym.

Badanie przeprowadzono na podstawie ponad 700 tysięcy przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 stycznia 2004 roku do 31 grudnia 2013 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 784 755 razy (462 760 razy w prasie, 189 239 w telewizji i 132 756 w radio).

Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, TV BIZNES, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:

  • prasowych,
  • portali internetowych,
  • stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.

Cały raport do pobrania tutaj

komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
09.06.2014
11:33:28
IMM
(09.06.2014 11:33:28)
Zgodnie z metodologią badania "Najbardziej opiniotwórcze media" Instytutu Monitorowania Mediów, nie są uwzględniane przekazy, których źródłem są agencje informacyjne. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami metodologii raportu: http://www.instytut.com.pl/sites/default/files/raporty/raport_najbardziej_opiniotworcze_media_dekady.pdf
09.06.2014
9:32:32
max
(09.06.2014 9:32:32)
a gdzie są agencje informacyjne? to IMM nie wie, że większość mediów pobiera informacje ze źródeł zewnętrznych?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin