Najbardziej wartościowe marki świata
Znamy już wyniki tegorocznego zastawienia Interbrands – czyli rankingu wartości marek. Okazuje się, że dla światowych gigantów kryzys nie był taki straszny.
Pierwsza piątka z 2008 roku pozostaje nadal niewzruszona. Na szczycie listy najbardziej wartościowych marek na świecie od dwóch lat pozostaje Coca Cola, której wartość względem poprzedniego roku wzrosła o 3 proc. i wynosi obecnie 68,7 mld dolarów. Za nią w najlepszej trójcie po raz kolejny znalazły się amerykańskie firmy z sektora IT – IBM i Microsoft.
Warto odnotować, że największy - 25 procentowy - wzrost wartości marki względem 2008 roku odnotowała firma Google. Jej obecna wartość wynosi 31,9 mld dolarów. Z zestawienia wyraźnie widać, że najwięcej w 2009 roku traciły marki sektora finansowego - szwajcarskie UBS ( -50 proc.) i amerykańskie: City (- 49 proc.), American Express ( - 32 proc.), Morgan Stanley (-26 proc.). Duży spadek zanotowała też marka motoryzacyjna Harley Davidson - o 43 proc.
Wyniki tegorocznego zestawienia Interbrands dostępne są tutaj