Szef MSZ krytykuje upominki reklamowe. PIAP: słowa Waszczykowskiego mogą zaszkodzić branży

dodano: 
17.05.2016
komentarzy: 
0

Witold Waszczykowski podczas swojego wystąpienia w Sejmie mówił o błędach wcześniejszej polityki promocyjnej Polski, przytaczając między innymi zakupione przez poprzedników upominki reklamowe. Polska Izba Artykułów Promocyjnych (PIAP) odpowiedziała na słowa Ministra.

Szef MSZ podsumowywał w Sejmie pracę resortu spraw zagranicznych za rządów PO-PSL.

Sali sejmowej pokazał m.in. bączka, który miał być gadżetem polskiej prezydencji. „To miał być gadżet, promujący polską prezydencję, polską innowacyjność i technikę. Niestety nie działa, jest wyprodukowany w ten sposób, że jest niezrównoważony” - powiedział. Skrytykował też poprzedni rząd za wydanie - jak mówił - ponad 90 tys. zł na projekt logo prezydencji.

Do tej części wystąpienia odniosło się PIAP. Instytucja, powstała w lutym 2007 roku, zrzesza na zasadzie dobrowolności podmioty gospodarcze zajmujące się usługami i produkcją artykułów promocyjnych, importem, jak również firmy prowadzące działalność jako agencje reklamowe. Słowa Waszczykowskiego potraktowała więc osobiście.

„Pragniemy zapewnić Szanownego Pana Ministra, iż upominek reklamowy z logo to bardzo atrakcyjny i efektowno kosztowny prezent reklamowy, o czym świadczą badania przeprowadzone przez Izbę w 2015”. Z badań tych wynika, że prawie 83 proc. marketerów wykorzystało upominki reklamowe w celu kształtowania wizerunku firmy.

Autorzy listy zwracają także uwagę na negatywny dla całej branży wydźwięk wystąpienia, który może mieć wpływ na popyt na produkty promocyjne. Izba w swoim piśmie zaakcentowała także fakt, że na kwestionowaną przez Ministra jakość gadżetów, często ma wpływ kryterium ceny podczas przetargów oraz krótkie terminy realizacji zamówień. (mw)

Pełna treść listu:

Screen ze strony:piap-org.pl

Zdjęcie główne - źródło Wikipedia.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin