Promocja Rzeszowa: strategia jest, brakuje rozgłosu

dodano: 
03.06.2014
komentarzy: 
0

„Z hasłem »Rzeszów - Stolica Innowacji« jest trochę tak, jak z marzeniami o kolonizacji Marsa. Wydaje się, że jest to cel nieosiągalny, a jednak do tego dążymy” – uważa dr Dariusz Tworzydło. O nowej strategii promocji Rzeszowa czytamy w Gazecie Wyborczej.

Strategią marki z jej głów­nym hasłem „Rzeszów - Stolica Innowacji” miasto pochwaliło się pod koniec 2008 r. Z kolei na początku 2014 roku, władze Rzeszowa ogłosiły przetarg na przygotowanie programu promocji mia­sta na najbliższych sześć lat. Jak informuje dziennik, dokument przygotowała Agencja Reklamowa CzART, która skupiła się na tym, jak marka Rze­szów kojarzy się mieszkańcom miasta, tu­rystom, przedsiębiorcom i studentom. „Niektóre wyniki tego badania okaza­ły się co najmniej kuriozalne, na przykład wśród osób, które ko­jarzą się z Rzeszowem, ktoś wymienił Mariusza Trynkiewicza, który odby­wał karę pozbawienia wolności w rze­szowskim zakładzie karnym” – dodaje Magdalena Mach, autorka artykułu. Najwięcej pytanych za atuty Rze­szowa warte promowania uważa lotnictwo (29,7 proc.). W pierwszej trójce znalazły się też szkolnictwo i czystość.

Jak zauważa Mach, atuty Rzeszowa rzadko przekuwają się w sukcesy. Miasto wciąż nie wzbudza zainteresowania i nie mo­że przebić się do mediów ogólnopolskich.  Jak to zmienić?

Szansę na rozgłos wrocławska fir­ma dostrzega m.in. w przemyśle lot­niczym, dalszej promocji „Marki Rze­szów - Stolica Innowacji” i środkach unijnych. Zdaniem autorów opracowania warto promować miasto po­przez sport, wykorzystując np. popu­larność Asseco Resovii oraz przemysł - wykorzystując do promocji miasta sukces rzeszowskich firm, np. Asseco.

Co nowego pojawi się w strategii? Miasto ma kojarzyć się z centrum biznesu, co ma pomóc w pozyskaniu nowych inwestorów, a także zadbać o wizerunek Smart City – przez użytkowe rozwiązania ekolo­giczne. (mw)

Źródło:

Gazeta Wyborcza Rzeszów, Skazani na innowację, Magdalena Mach, 30.05.2014
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin