.

 

Przedsiębiorca o dobrej twarzy

dodano: 
20.06.2006
komentarzy: 
0

Na łamach Dziennika Bałtyckiego można przeczytać artykuł na temat wizerunku polskich przedsiębiorców. „Bogaty wykształcony, pracowity i pożyteczny dla społeczeństwa. Z drugiej strony wyzyskiwacz, krętacz i sknerus, który nie chce inwestować. Tak Polacy wyobrażają sobie przedsiębiorcę” - czytamy w materiale. Do tego wizerunku dokładają się opinie pracowników, którzy skarżą się na zbyt długie godziny pracy, niskie płace i pracę w weekendy oraz negatywny obraz przedsiębiorcy, który pozostał po czasach PRL-u.
„Niestety większość przedsiębiorców nie potrafi zadbać o dobry wizerunek dla własnej firmy” - mówi Renata Szczepocka, specjalistka ds. monitoringu mediów – „Biznesmeni nie wiedzą, jak się do tego zabrać. Nawet, gdy chcą się w mediach pochwalić sukcesem, to zamiast do dziennikarza, dzwonią np. do działu reklamy, promocji albo do sekretariatu”.
Wielu przedsiębiorców traktuje media jako wrogów i nie pamięta, że źródłem informacji, których ujawnianie może zagrozić firmie, są niezadowoleni pracownicy. „Reputacja czy wizerunek są wartościami, które przemawiają z równą mocą jak wyniki sprzedaży czy zysk” - twierdzi Rafał Czechowski z Agencji Public Relations Imago - „PR docenia się najbardziej wtedy, gdy trzeba się zmierzyć z kryzysem”. Wielu przedsiębiorców podejmuje działania na rzecz poprawy wizerunku, jednak niewielu wie, jak zrobić to naprawdę dobrze.
Specjaliści są jednomyślni w stwierdzeniu, że „nieumiejętna komunikacja z otoczeniem może wywołać skutki odwrotne do zamierzonych”. W artykule znalazła się typologia postaw polskich przedsiębiorców stworzona przez Renatę Szczepocką. Wymienia ona w niej: przedsiębiorcę-aferzystę, wykorzystującego pracowników, osobę, która odniosła sukces, wspierającego innych oraz walczącego.”.

Źródło:

Dziennik Bałtycki Top 100, Jak cię widzą tak cię piszą, Łukasz Wójcik, 19.06.06, s. 25
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin