Przepis na sukces kancelarii? Znany prawnik w nazwie
Kancelarie prawnicze często biorą nazwę od nazwiska założyciela. Dlatego tak bardzo ważna jest renoma prawników, którzy je reprezentują.
„Marki osobiste przekładają się na wartość całej firmy” – mówi dla Rzeczpospolitej Katarzyna Królak z Pure Concept. Liczy się nie tylko wizerunek międzynarodowej sieci, lecz także jej poszczególnych filii. Ich przedstawiciele troszczą się o wysoki poziom swoich publikacji i osiąganie pierwszych miejsc w rankingach. Na to zwracają uwagę nie tylko ich konkurenci, ale również klienci. W ten sposób budują swój wizerunek, co podkreśla w komentarzu dla Rzeczpospolitej Paweł Chariasz, specjalista od marketingu w Sołtysiński Kawecki & Szlęzak. Skutecznym i sprawdzonym sposobem budowania marki jest także zakładanie blogów prawniczych. Na to w artykule zwraca uwagę Rafał Chmielewski, specjalista od e-marketingu i dodaje, że czasy, w których o wartości kancelarii decydowała wyłącznie liczba wygranych spraw odeszły w zapomnienie. Komentatorzy rynku podkreślają także wagę „kreowania marki poprzez obecność prawników w mediach czy na konferencjach branżowych”.
Zgodnie z rankingiem Sharplegal 2011 Global Elite Brand Index Report stworzonym przez firmę Acritas 8 spośród 10 najpopularniejszych międzynarodowych kancelarii prawniczych zawiera w nazwie nazwisko założyciela. (aw)