Ubezpieczenie od kryzysu

dodano: 
17.10.2011
komentarzy: 
1

Chartis, jedna ze spółek-córek AIG, oferuje nowy rodzaj polisy ubezpieczeniowej. Firmy mogą teraz ubezpieczyć się od utraty reputacji w wyniku kryzysu.

Ubezpieczenie zapewnia dostęp do dwóch firm zajmujących się PR-em kryzysowym: Burson-Marsteller oraz Porter Novelli. Polisa jest skierowana zwłaszcza do małych oraz średnich firm, które nie posiadają specjalistów od komunikacji kryzysowej, ponieważ ich na to nie stać. Za podstawę swojej oferty spółka Chartis przyjęła badania przeprowadzone wśród członków zarządów. Wynika z nich, że dla 69 proc. osób kwestia troski o reputację firmy jest obecnie sprawą priorytetową. Chartis powołuje się także na wyniki innego badania, które przeprowadziło Burson-Marsteller. 79 proc. biznesowych decydentów twierdzi, iż do potencjalnego kryzysu czeka ich góra rok.

„W dzisiejszym świecie, negatywna opinia jednej osoby może szybko wpłynąć na niekorzystny wizerunek firmy w skali globalnej” – mówi dla Prdaily.pl Tracie Grella, prezes Chartis i dodaje – „Publiczne postrzeganie odpowiedzi firmy na taką krytykę może mieć trwały wpływ na jej reputację.”

O tym najlepiej wie sama AIG, która na skutek kryzysu finansowego w 2008 roku zaczęła tracić płynność finansową. Wówczas rząd amerykański przejął dużą część jej akcji i przeznaczył około 130 miliardów dolarów na ratowanie firmy. Teraz z kolei jedna z jej spółek członkowskich sama oferuje polisy na wypadek podobnych sytuacji kryzysowych. (aw)

Źródło:

Prdaily.com, Insurer offers policies to cover crisis PR, Gil Rudawsky, 15.10.2011
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
18.10.2011
14:11:17
prowiec
(18.10.2011 14:11:17)
A co jesli obie agencje mają konflikt interesów?
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin