Z zagranicy

dodano: 
04.11.2005
komentarzy: 
0

Nowy wizerunek Wal-Mart Stores
Sieć hipermarketów Wal-Mart Stores Inc. postanowiła posłuchać rad specjalistów ds. PR i rozpoczęła serię działań, które mają odbudować jej wizerunek. Biznesowe praktyki firmy, a zwłaszcza złe traktowanie pracowników, spotkały się z powszechną krytyką społeczności lokalnych. Przeprowadzone, anonimowe badania, ujawniły jak bardzo negatywny jest wizerunek przedsiębiorstwa. Na podstawie zebranych informacji firma opracowała plan działania. Sieć będzie wybierać przyjaznych środowisku naturalnemu dostarczycieli energii i ograniczy jej zużywanie. Wal-Mart Stores ma rok, by przekonać opinię publiczną o tym, że jej zyski przekładają się na płace pracowników, a firma buduje przyjazne relacje z otoczeniem, wpiera działania charytatywne i regularnie bada wpływ sieci swoich sklepów na społeczności lokalne.

Konkurs Magellan Awards
League of American Communications Professionals ogłosiła konkurs na najlepszą kampanię PR-ową, reklamową i komunikacyjną w 2005 roku. Wyróżnienia Magellan Awards mają pozwolić specjalistom z branży na wymianę doświadczeń i udowodnić, jak bardzo PR- owcy, pracownicy agencji reklamowych i eksperci ds. komunikacji są potrzebni we własnych firmach. W konkursie mogą brać udział organizacje non-profit, instytucje edukacyjnych i agencje rządowe. Termin nadsyłania zgłoszeń mija 18 listopada. Więcej informacji: www.lacp.com/callforentries.htm

Nowy szef ICCO
John Saunders, vice-prezes agencji Fleishman-Hillard w Dublinie został nowym prezesem ICCO organizacji International Communications Consultants Organisation. Zastąpił na tym stanowisku Carlosa Lareau, CEO z Burson Marsteller Worldwide. Powołanie Saundersa miało miejsce na międzynarodowym spotkaniu zarządu stowarzyszenia, które odbyło się w czeskiej Pradze, 22 października br. Ex-prezes ICCO, Lareau pozostanie w organizacji na następne lata jako vice-prezes, natomiast Saunders będzie piastował urząd prezesa przez najbliższe dwa lata.

Praktyczna strona PR
27 października br. Hill & Knowlton, międzynarodowa firma doradcza świadcząca usługi w zakresie komunikacji, uruchomiła nową stronę internetową prezentującą rezultaty dotychczas zrealizowanych przez siebie kampanii PR. „Badania przeprowadzone wśród naszych klientów pokazały, że są oni zniechęceni obszernymi stronami internetowymi agencji z mnóstwem tekstów o samych agencjach. Tak więc, pozbyliśmy się wszystkiego, co niepotrzebne i skupiliśmy się na tym, co naprawdę ważne dla naszych klientów, czyli na rzeczywistym wpływie naszych działań na wyniki rynkowe naszych klientów” - powiedział Paul Taaffe, dyrektor zarządzający Hill & Knowlton. Nowa strona agencji zawiera około trzydziestu interaktywnych case studies przedstawiających rzeczywisty wpływ kampanii PR na rezultaty biznesowe klientów z różnych sektorów i różnych stron świata. Zespół przygotowujący stronę przetestował jej prototypową wersję wśród wybranych klientów. Projekt został pozytywnie przyjęty przez 97 proc. ankietowanych firm.

Źródło:

www.washingtonpost.com, www.lacp.com, www.iccopr.com, www.hillandknowlton.com
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin