Z zagranicy

dodano: 
30.12.2005
komentarzy: 
0

Konferencja IPRA 
W dniach 20-23 stycznia 2006 r. w Kairze, w Egipcie odbędzie się doroczna konferencja IPRA. Jej tematem przewodnim będzie „Zarządzanie reputacją w zmieniającym się świecie”. W konferencji weźmie udział wielu znanych PR-owców. Do Kairu przyjadą m.in. Harold Burson, prezes Burson Marsteller New York, Paul Taffe, CEO H&K New York, John Saunders, dyrektor regionalny Fleishman-Hillard w Europie i Irlandii. W ramach paneli uczestnicy będą dyskutować o tym, czy można mierzyć reputację firmy, jak działania odpowiedzialne społecznie wpływają na wizerunek firmy i jakie są obecnie największe wyzwania w zarządzaniu reputacją. „Ta konferencja jest najważniejszym dorocznym wydarzeniem dla profesjonalistów z branży PR” – komentuje Loula Zaklama, prezes RadaResearch & Public Relations Co. oraz prezes IPRA 2006.

PR-owiec na pomoc dziennikarzowi
Jeśli chcemy zniechęcić klientów do naszych produktów musimy je natrętnie reklamować w artykułach – ironicznie zachęca autor tekstu „Plugs are putting readers off” w internetowej wersji Bizcommunity.com. Wiele magazynów odchodzi od jawnej reklamy produktów w stronę promowania jakiegoś stylu życia, w opisie którego pojawiają się dyskretne wzmianki o danym artykule. Produkt placement skutecznie wypiera reklamę. Przewiduje się, że wkrótce na stałe zagości w artykułach prasowych. Dlatego już teraz wydawcy magazynów zaczynają oddzielać materiały odredakcyjne od rzeczywistych reklam w obawie przed utratą czytelników. W tej sytuacji PR-owcy nie mogą zabiegać tylko o to, by produkt bądź osoba z nim związana zostały wymienione w artykule. Zamiast promowania produktów powinni mówić o prawdziwych historiach, które wydarzyły się w ich firmach, a swoje informacje prasowe pisać naturalnym, lekkim i zwięzłym językiem. Ich wiadomości mają dotyczyć czegoś niezwykłego i innowacyjnego. PR-owcy mogą ponadto pomagać dziennikarzom w wynajdowaniu tematów do artykułów i dostarczać im wiedzy lub wyjaśnień w skomplikowanych zagadnieniach, takich jak finanse, dystrybucja leków czy rafinacja petrochemiczna. Konsumenci chcą wiedzieć o produktach i usługach, które mogą ułatwić im życie. Wiele z nich ze względu na swoją złożoność wymaga wytłumaczenia. Jeśli dziennikarze piszą o konkretnych produktach lub usługach czytelnicy powinni być bardzie świadomi tego, że to zainteresowana firma zapłaciła za ich komentowanie.

Technologiczne trendy 2006
Amerykańska firma Technology Futures Inc. przygotowała listę technologicznych trendów na 2006 r. Według jej prognoz PR może być bardziej efektywny w nadchodzącym nowym roku – musi być jednak świadomy nadchodzących zmian. Jako podstawowe trendy wymieniane są: dalsze zmiany w tradycyjnych mediach i wzrost znaczenia internetu, wzrost zagrożenia bezpieczeństwa i prywatności w sieci, kolejny etap rozwoju „digital home” – domu pełnego sprzętu elektronicznego. Wydatki na PR i marketing oraz projekty z tych dziedzin zachowają tendencję do przesuwania się w sferę publiczną. Nie tylko internet, ale i sieci bezprzewodowe, komórkowe i nowsze technologie będą mieć rosnące znaczenie dla informacji publicznej. Według TFI skróceniu ulegnie cykl życia produktów, co zmusi firmy do zwiększenia badań, kreatywności i innowacji – w tym w dziedzinie promocji.

Gadżet sposobem na studenta
Na łamach włoskiego dziennika La Repubblica ukazał się artykuł o kształtowaniu wizerunku włoskich uniwersytetów. Wiele z nich tworzy serie gadżetów oznaczonych logiem uczelni, które potem są rozprowadzane wśród studentów, pracowników naukowych, a także rozdawane na konferencjach naukowych i seminariach. „Wszystko narodziło się z potrzeby zbudowania silniejszej więzi pomiędzy uniwersytetem, studentami i terytorium” - wyjaśnia przedstawicielka Uniwersytetu w Pavii. Wśród włoskich uczelni wyróżnia się Uniwersytet boloński, który otworzył dwa butiki wyłącznie z produktami oznaczonymi logiem uczelni. Sprzedaż tego typu produktów ma przede wszystkim na celu wewnętrzną promocję instytucji i zwiększanie poczucia przynależności. Dodatkowo niejednokrotnie w realizację projektów angażowani są studenci kierunków artystycznych, a ostateczna wersja gadżetu jest wybierana w drodze konkursu. Sposobem na budowanie dobrych relacji z zagranicą jest barterowa wymiana gadżetów pomiędzy uniwersytetami czy wręczanie symbolicznych podarunków studentom z wymiany międzyuczelnianej.

Źródło:

www.bulldogreporter.com, www.bizcommunity.com, www.repubblica.it
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin