Z zagranicy

dodano: 
13.01.2006
komentarzy: 
0

Pomiary wydajności PR-u
Jak donosi LACP Spin, wielu PR-owców podsumowuje w nowym roku osiągnięcia roku poprzedniego, mierzy wydajność i skuteczność swoich działań. 75% respondentów uważa, że pomiary wydajności PR-u firmy są potrzebne w ramach prowadzonej polityki komunikacyjnej. Więcej niż jedna czwarta ankietowanych poprzez stronę LACP podało, że pomiary takie były bardzo istotne dla ich organizacji. Mniej niż jedna czwarta wskazała, że są ważne lub raczej ważne. Jednak 23,5% PR-owców nie uważa, że pomiary takie w sposób istotny wpływają na sposób działania organizacji. Zdaniem 17,6% respondentów pomiary te nie są zbyt istotne, a 5,9% uznało je za zbędne. Z badania wynika więc, że jeśli organizacja lub firma nie mierzy wyników swoich działań PR-owskich - to wkrótce zacznie. Jest to dobry argument dla pracowników branży w rozmowach z szefem o osiągnięciach i zarobkach.

Lobbing po amerykańsku
Tygodnik Wprost opisuje dalsze konsekwencje afery związanej z republikańskim lobbystą Jackiem Abramoffem. Abramoff przyznał, że przekupywał niektórych polityków, a także oszukiwał klientów. Po ujawnieniu tego procederu amerykański Kongres zapowiada zmiany przepisów o działalności lobbystycznej. Jak informuje artykuł Wprost, kongresmani przedstawiają swoje projekty zmian w ustawie. Zarówno republikanie, jak i demokraci chcą zaostrzyć zasady finansowania kampanii wyborczych, proponują bardziej restrykcyjne nakazy ujawniania transakcji finansowych przez lobbystów. Autor artykułu wspomina też o zamieszaniu wśród polityków, którzy starają się tymczasem pozbyć „kłopotliwych pieniędzy”, jakie dostali za pośrednictwem oskarżonego Abramoffa. Jest wśród nich prezydent Georgie Bush. Kwotę 6 tys. dolarów, zebranych przez lobbystę, wpłacił już na konto amerykańskiego Towarzystwa Chorób Serca.

Coca-Cola w obronie wizerunku

Kampania skierowana przeciwko Coca-Coli dotarła do ponad 100 miasteczek uniwersyteckich USA, Kanady i Europy. Jej aktywiści starają się wzmocnić narodowy bojkot studencki. Jego powodem jest śmierć 8 pracowników koncernu w jego oddziale w Kolumbii. W tym tygodniu uczelnia z Michigan jako dziesiąta przyłączyła się do akcji i wniosła o zakaz rozpowszechniania produktów Coca-Coli. Zaangażowani w bojkot studenci oskarżają koncern o nieludzkie warunki pracy w kolumbijskim oddziale oraz o zanieczyszczanie środowiska w Indiach poprzez skażenie ujęć wody w pobliżu swoich fabryk.
Firma odrzuca oskarżenia. Jednak zarówno zarówno Kolumbii, jak i w Indiach rozpoczęła kampanie, która ma bronić ich racji. Jak dotąd specjalistom ds. public relations nie udało się powstrzymać działań organizacji studenckich. Wywołały one niewielki wpływ na roczne dochody koncernu. Mimo to jego władze są bardzo zaniepokojone szkodami, jakie może odnieść reputacja koncernu wśród młodych konsumentów. Firma odpowiedziała na zarzuty poprzez zatrudnienie zewnętrznego audytora, który badał operacje koncernu w Kolumbii.
Jednak aktywiści bojkotu uważają, że przygotowany przez niego raport jest pobawiony niezależności. Koncern opiera się niezależnemu dochodzeniu. Jego władze przekonuja,że może on uprzedzić wyniki sprawy sądowej jaka toczy się przeciw jego kolumbijskiemu partnerowi w Miami.

Lista najlepszych 10 komunikatorów 2005 roku
Decker Communications opublikowała listę najlepszych komunikatorów 2005 roku. Na pierwszym miejscu uplasował się Steve Jobs - za doniesienia z Mac Świata, które stały się zapowiedzią doświadczeń związanych z video iPod’em. Tuż za nim znalazła się Oprah Winfrey doceniona za zdolności komunikacyjne, które przekroczą długość jej życia. Trzecie miejsce przyznano Janowi Pawłowi II za ogromny wpływ, jaki wywarł na kształt współczesnego świata. Czwartym miejscem wyróżniono Condoleezzę Rice – amerykańską Sekretarz Stanu, od lat znaną ze znakomitej komunikacji. Na piątym miejscu znalazł się Patrick Fitzgerald – amerykański prokurator specjalny, który w półgodzinnej mowie oskarżającej Scootera Libbiego nie użył telepromptera i nie mówiąc o szczegółach zdradził mnóstwo szczegółów. Wśród wyróżnionych osób znalazł się również muzyk rockowy Bono, znany ze swojej zdolności do łączenia znanych osób na rzecz czynienia „cudów filantropii”. Time Magazine przyznał mu tytuł Top Person of 2005.

Kłamstwa medialne 2005
Na stronie internetowej Centem for Media and Democracy opublikowano listę największych kłamstw medialnych zeszłego roku w Stanach Zjednoczonych. Na pierwszym miejscu znalazły się przedsiębiorstwa produkujące kasety video z informacjami promującymi punkt widzenia amerykańskiej administracji, a rozprowadzane jako reportaże niezależnych publicystów. Na drugim miejscu znalazł się Georgie Bush, który z uporem unikał publicznych wypowiedzi na temat irackich cywilów zabitych w czasie wojny. Wypomniano mu również „spontaniczne” spotkanie z irackimi żołnierzami. Ewidentną nieprawdę ujawniła jedna z telewizji cyfrowych, która pokazała jak przed „nieplanowanym” spotkaniem żołnierzom wydano dokładne instrukcje dotyczące zachowania i wypowiedzi.

Nowy dyrektor w The Coca Cola Company
Jak podaje portal bulldogreporter, Tom Mattia został mianowany nowym dyrektorem Public Affairs and Communications The Coca-Cola Company. Zastąpił na tym miejscu Clyde’a Tuggle, wczesniej dyrektora przedstawicielstw firmy w Rosji, na Ukrainie i Białorusi. W swojej nowej roli Mattia będzie odpowiadał za prowadzenie globalnych public affairs, do których firma zalicza m.in. corporate communications, komunikację wewnetrzną oraz public policy. Mattia przeszedł do Coca Coli z EDS, gdzie od 2000 r. pełnił rolę Vice President of Global Communications. Miał tam szeroki zakres obowiązków, od media relations, poprzez reklamę do marketingu internetowego.

Problemy w PR Mc Donald’s
W ostatnim tygodniu na portalu bulldogreporter.com można było przeczytać o kolejnym konflikcie sieci Mc Donald’s z organizacjami społecznymi oraz dostawcami. Stowarzyszenie Coalition of Immokalee Workers (CIW) z południowej Florydy, próbuje nakłonić Mc Donald’s do podpisania porozumienia. Na mocy umowy sieć miałaby podnieść płace za ich zbiory, a także zobowiązałaby się do podniesienia standardów bezpieczeństwa pracy pracowników. Jednocześnie z postulatami CIW pojawiła się inicjatywa Socially Accountable Farm Employer (SAFE), która nadaje certyfikaty produktom oraz firmom, spełniającym standardy bezpieczeństwa. Dostrzeżono duże zaangażowanie Mc Donald’s w nagłośnienie tej akcji. Firma jest podejrzewana o zainicjowanie programu SAFE lub wsparcie dla pomysłodawców idei. Miała by być to specjalna akcja PR, mająca na celu odwrócenie uwagi od kłopotów Mc Donald’s i uniknięcie podpisania porozumienia z farmerami. Amanda Shanor z Center for Human Rights wskazuje na wiele zaskakujących przypadków powiązań pomiędzy agencjami PR obsługującymi Mc Donald’s, a inicjatywą SAFE. Działacze programu, zaprzeczają jakiejkolwiek zależności od firmy.

Gold Quill Awards 2006
The International Association of Business Communicators (IABC) wciąż przyjmuje zgłoszenia do kolejnej edycji międzynarodowego konkursu Gold Quill Awards. Swoje kandydatury mogą składać autorzy strategii oraz programów PR-owskich realizowanych w różnych obszarach biznesowych. Ostateczny termin składania zgłoszeń upływa 9 lutego 2006 r. Konkurs organizowany przez IABC ma 35-letnią tradycję i cieszy się dużą popularnością wśród branży PR. Co roku przyciąga ponad 1000 zainteresowanych, którzy chcą zmierzyć się z najlepszymi w środowisku. Nagroda jest przyznawana przez międzynarodowe jury. Wszyscy biorący udział w konkursie otrzymują od ekspertów informacje zwrotną na temat przedstawionych materiałów. Informacja ta zawiera wskazówki i sugestie, oparte na wieloletnich doświadczeniach z różnych dziedzin komunikacji. The Gold Quill Awards ma także odsłonę skierowaną do studentów.

Źródło:

www.bulldogreporter.com, LACP Spin, Wprost Online, www.ferpi.it
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin