Akademia samorządowego wizerunku, redakcja: Dariusz Tworzydło

dodano: 
20.01.2006

Autor recenzji:

Maria Matusiewicz
komentarzy: 
4

W Polsce nadal instytucje publiczne nie cieszą się dobrą sławą, dlatego organizacjom takim potrzebne jest budowanie pozytywnego wizerunku w sposób konsekwentny i szczególnie przygotowany. By również jednostki samorządu terytorialnego cieszyły się dobrym rozgłosem, przygotowana została książka „Akademia samorządowego wizerunku”. Poszczególne rozdziały książki napisane są przez pracowników naukowych i prawników (D. Tworzydło, T. Soliński, R. Rajczyk, T. Białobłocki, M. Wojciechowska-Szac, I. Bojarska), dlatego też książka jest bardzo profesjonalnie i starannie przygotowana. Lektura adresowana jest głównie do samorządowców, ale podstawowe metody działań i narzędzia PR mogą zostać wykorzystane przez osoby obracające się w najróżniejszych dziedzinach.

Rozpoczynając od strategii PR, w której opisana została polityka informacyjna (odbiorcy, procedura, wdrażanie), autorzy przedstawiają nam również metody badania wizerunku (metody, dobór, wzory ankiet, błędy), podkreślają wagę prowadzenia komunikacji zarówno zewnętrznej (investor relations, media relations, wydarzenia, błędy), jak i wewnętrznej (kultura organizacji, internal PR, korzyści, błędy). Przedstawiono narzędzia public relations w perspektywie zastosowania ich przez samorządy. Ostatnie rozdziały omawiają rolę lidera lokalnego i jego wpływ na kształtowanie wizerunku samorządu oraz postępowanie w kryzysie, z uwzględnieniem planu zarządzania, tworzenia sztabu i symulacji. W suplemencie znajdziemy niezbędnik dotyczący etykiety biznesu.

Autorzy przytaczają szereg ciekawych, aktualnych przykładów, co czyni książkę bliższą życiowej praktyce. Każdy rozdział zawiera liczne schematy i ilustracje i kończy się rubryką „zapamiętaj”, w której wypunktowane są kluczowe kwestie omówione w danej części. Mimo, że publikacja kierowana jest do osób zainteresowanych tematyką samorządową, porządkuje wiedzę z zakresu PR jako takiego.

Książka może być uznana za zbyt nieprzystępną i formalną, ale przecież o poważnych rzeczach należy pisać poważnie. Jest potrzebna, profesjonalna i nie omija żadnej istotnej kwestii w sferze budowania wizerunku jednostki samorządu. Nienajlepszym pomysłem wydaje się umieszczenie kilku archiwalnych zdjęć, mających charakter wyłącznie ozdób i nie zawierających treści merytorycznych, mają one bowiem infantylny charakter i pochodzą zapewne sprzed kilkunastu lat. Jednak nie ujmuje to oczywiście niczego treści książki. Ma czytelny schemat i jest użyteczna dla grupy, do której jest adresowana. Polecam.

Maria Matusiewicz
majaguara@yahoo.com

Wydawnictwo:

Grupa Wydawnicza Infor

komentarzy:
4

Komentarze

(4)
Dodaj komentarz
28.01.2006
14:10:11
jakoż
(28.01.2006 14:10:11)
jak nie ma do czego, to zawsze sobie coś znajdzie ie się przyczepi, recenzent należy do rasy "przywalaczy" czyli krytykantów-anonimów
20.01.2006
22:12:34
andrej
(20.01.2006 22:12:34)
recenzentowi chyba chodziło o głośnie dzisiaj cytowene i komentowane złote spinacze, ale ja również nie dopatrzyłem się wypowiedzi cytowanego, którą cytuje recenzent, dlatego nie sugeruję, że sam udział jest akceptacją jakiegoś stanowiska, bo to samo według logiki recenzenta można powiedzieć o pozostałych jurorach, faktem jest również że ZFPR mógłby zorganizować jury bez udziału swoich przedstawicieli, ale myślę, że i wówczas znalazłyby się osoby, które dopatrzyłyby się powiązań rodzinno-koleżeńskich pomiędzy jurorami, a osobami reprezentującymi podmioty zgłaszające projekty
20.01.2006
20:21:02
ktosik
(20.01.2006 20:21:02)
w sumie to gdzie tak powiedział?
20.01.2006
17:17:00
Recenzent
(20.01.2006 17:17:00)
Należy dodać, iż jeden z autorów książki - Pan Tworzydło uważa, że przyznawanie nagród samemu sobie jest poprawne etycznie. Jeśli zawarte w książce "ciekawe, aktualne przykład czyniące książkę bliższą życiowej praktyce" są na tym poziomie, to ja dziękuję!
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin