Etykieta biznesu, czyli międzynarodowy język kurtuazji, Irena Kamieńska-Radomska

dodano: 
28.07.2005

Autor recenzji:

Maria Matusiewicz
komentarzy: 
1

„Okres globalizacji, rozwój międzynarodowych kontaktów służbowych oraz dążenia wielu krajów do równouprawnienia mężczyzn i kobiet zrodziły potrzebę stworzenia uniwersalnych zasad, które byłyby podobnie interpretowane na arenie międzynarodowej i miałyby zastosowanie w biznesie. I tak powstała etykieta biznesu, która spełnia te warunki.” Bywają w życiu sytuacje, w których zależy nam na zrobieniu jak najlepszego wrażenia, na zaprezentowaniu się jak najlepiej, na wykreowaniu jak najkorzystniejszego własnego public relations. Czujemy, że od tego momentu dużo może zależeć, jednak życie stawia nas w sytuacjach, w których nie jesteśmy pewni jak się zachować i po omacku poruszamy się w sferze wyuczonych zasadach bon tonu. By zapobiec faux pas i uniknąć zakłopotania niezbędną okaże się lektura książki Ireny Kamińskiej Radomskiej „Etykieta biznesu czyli międzynarodowy język kurtuazji”.

Niezbyt zachęcająca okładka może powodować, że jej treść ocenimy jako banalną. Nic bardziej mylnego. Książka jest szalenie starannie i profesjonalnie przygotowana, nie omija żadnej sfery autoprezentacji i nie pozostawia żadnych pytań bez odpowiedzi. To doskonały elementarz savoir-vivre’u we współczesnym świecie, niezbędny dla każdego businessman’a (i businesswoman) dbających o swój wizerunek. Osoby obyte w etykiecie międzynarodowej z pewnością znajdą odpowiedzi na nurtujące je dotąd pytania, zaś osobom nieswojo czującym się poważnych i eleganckich kręgach, z pewnością otworzą się do nich drzwi po przeczytaniu publikacji p. Ireny Kamińskiej-Radomskiej. Książka omawia zachowanie we wszelkich dziedzinach życia: komunikacja w biznesie (przedstawianie się, mowa ciała), precedencja (w biznesie międzynarodowym w ogóle, zajmowanie miejsc), wizerunek biznesmena (strój i jego dostosowanie od okazji, zachowanie przy stole, seminaria, negocjacje); jednocześnie jednak treść publikacji pozostaje niebanalna i nie powiela truizmów. Napisana jest bardzo przystępnym i błyskotliwym językiem, uwzględnia różnice międzykulturowe, jakże ważne w procesie postępującej globalizacji.

W Polsce wiedza w dziedzinie etykiety i protokołu dyplomatycznego jest wciąż uboga i daleka od wystarczającej, co więcej, większość ludzi jest przekonana, że zachowuje się poprawnie i jest niechętna do zmian. Specjaliści public relations doskonale zdają sobie sprawę z wagi wizerunku i autoprezentacji. Przyswojenie opisanych zasad zachowania w określonych sytuacjach pozwoli uniknąć przykrych wpadek i skupić się na przedmiotach spotkań i osiągać sukcesy.

Ogromna wiedza autorki i dające się odczuć obycie i doświadczenie w spotkaniach służbowych pozwala poznać tajniki biznesowego savoir-vivre’u. Bardzo liczne ilustracje stanowią zobrazowanie i uzupełnienie opisów zachowań. Książkę trzeba przeczytać, by zachować pewność siebie w każdej sytuacji, by nie tracić czasu na zastanawianie się nad poprawnym zachowaniem, by stało się ono nawykiem. „Etykieta biznesu” to wspaniała pozycja – potrzebna, uniwersalna i wciągająca.

Maria Matusiewicz
majaguara@yahoo.com

Wydawnictwo:

Studio Emka

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
13.01.2006
12:52:22
Dorota Wróbel
(13.01.2006 12:52:22)
Kompetentna autorka oddaje nam do dyspozycji kompendium wiedzy...abyśmy my mogli stać się kompetentnymi..!!
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin