Jak utrzymywać dobre relacje z mediami, M. Bland, A. Theaker, D. Wragg

dodano: 
09.11.2006

Autor recenzji:

Maria Matusiewicz
komentarzy: 
0

„Dla słabiej poinformowanych dziedzina public relations jest synonimem relacji z prasą. I rzeczywiście, wielu specjalistów PR spędza dużo czasu na kontaktach z prasą. Niektórzy w ogóle nie poświęcają czasu na współpracę z innymi mediami. Liczne są opowieści dziennikarzy o przypadkach przesyłania przez naiwnych pracowników działów PR niewłaściwego materiału nieodpowiednim ludziom. Równie często i słusznie skarżą się, że materiały prasowe dostarczane przez pracowników PR są niewłaściwie prezentowane, jako reklama pod przykrywką, i nie interesują ani ich, ani czytelników. [...]”. Piszący książkę „Jak utrzymywać dobre relacje z mediami” eksperci prezentują przewodniki dla tych, którzy z mediami chcą współpracować efektywnie. Książka ma na celu zwrócenie uwagi czytelnika - piarowca na te aspekty rozwoju mediów, które przydadzą mu się w jego pracy.

W pierwszej części Alison Theaker opisuje zasady prawa prasowego i etyki, przedstawia historię środków masowego przekazu, otwiera oczy na funkcjonowanie mediów i ograniczenia pracy dziennikarzy.
Część następna, autorstwa David’a Wragg’a, traktuje głównie o prasie. Poznajemy wszelkie tajniki pisania wiadomości, artykułów, przygotowania odpowiedniej fotografii, przygotowywania tekstów dla prasy, ich dystrubuowania. Ponadto autor charakteryzuje wszystkie formy gazet i czasopism i uczy jak zachować się podczas wywiadu. Wragg wskazuje na najlepsze okazje nawiązania współpracy i podpowiada jak zorganizować to dobrze.

Część ostatnia, napisana przez Michael’a Bland’a opisuje współpracę z radiem i telewizją. Przede wszystkim Bland obrazuje jak działają te media, wskazuje jak przeprowadzić dobry wywiad, uniknąć gaf i wybrnąć z już popełnionej. Siła mediów jest tak wielka, że jeden błąd może zaważyć nie tylko na naszej karierze, ale i całej organizacji. Wpływ jaki środki masowego przekazu mają na opinię publiczną jest ogromny, więc wiedza jak efektywnie z tego korzystać jest podstawową umiejętnością praktyków PR.

Odpowiednia i umiejętna współpraca z mediami podniesie oczywiście reputację firmy, jednak kluczową sprawą jest to, by konsekwentnie utrzymywać pozytywne relacje, które pomogą każdemu PR-owcowi w podtrzymywania dobrego wizerunku przedsiębiorstwa, co jest długotrwałą i żmudną pracą.

Książka daje jasne i praktyczne wskazówki jak współpracować z dziennikarzami, zdobyć i utrzymać najlepsze z nimi relacje.

Maria Matusiewicz
majaguara@yahoo.com

Wydawnictwo:

OnePress

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin