Komunikacja marketingowa, Jim Blythe
Autor recenzji:
„Komunikacje marketingową bardzo często utożsamia się z marketingiem. W rzeczywistości jest ona tylko wierzchołkiem góry lodowej, jedynym elementem widocznym dla otoczenia.”
W książce Jim’a Blythe’a temat komunikacji potraktowano kompleksowo z ujęciem aspektów strategicznych (planowanie, synchronizacja działań) oraz taktycznych (treść komunikatu i jego przekaz). Podjęto więc tematy: teorie i instrumenty komunikacji, reklama we wszystkich rodzajach mediów, public relations i wizerunek, marka, wystawy i targi, marketing bezpośredni, promocja i sprzedaż.
Książka to solidna, obszerna i starannie przygotowana praca, mogąca służyć zarówno za podręcznik, jak i poradnik. Autor, starszy wykładowca w Business School na Uniwersytecie w Glamorgan (Wielka Brytania), korzysta z dorobku wielu brytyjskich i amerykańskich autorytetów dziedziny. Pisząc o komunikacji nie sposób ominąć zagadnień psychologicznych, tak więc opis przekazu i komunikacji międzyludzkiej u Blythe’a znajduje swoje fundamenty w teoriach psychologii oraz różnic międzykulturowych.
Blythe’owi udaje się jasnym i żywym językiem połączyć wyłożenie teorii z omówieniem praktyki, również dla tych, którzy podejmują temat po raz pierwszy. Książka została stworzona, by przybliżyć czytelnikowi podstawowe techniki, definicje i proces podejmowania decyzji. Autor odnosi się do zachowania odbiorców komunikatu i wyjaśnia jak komunikacja marketingowa działa w praktyce. Każdy rozdział zwiera studium przypadku oraz pytania sprawdzające.
Publikacja zawiera liczne przykłady i modele obrazujące schemat funkcjonowania procesów składających się na komunikowanie. Sposób, w jaki jest skonstruowana pozwala sięgać do jej wybranej części w dowolnej chwili, nie wymaga konsekwencji chronologicznej. Jest bardzo ciekawa i zapewne przydatna dla specjalistów różnych dziedzin, nie tylko pr-owców.
Polecam.
Maria Matusiewicz
majaguara@yahoo.com
Wydawnictwo:
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne