Korpolandia, Sparkteam

dodano: 
24.06.2005

Autor recenzji:

Maria Matusiewicz
komentarzy: 
0

„Kiedyś – nie tak dawno temu – było sobie podzielone królestwo Korpolandii, w którym ludzie przechodzili obok siebie, nie zauważając się nawzajem. Nikt się nie uśmiechał i mało kto się odzywał. Było to królestwo obcych sobie osób. Podczas jednej ze swych corocznych podróży król Korpolandii zauważył, że jego poddani są coraz bardziej samotni. Głęboko się zasmucił. Wiedział, że coś trzeba z tym zrobić […].” Tak rozpoczyna się książka napisana przez zespół Sparkteam, pt. „Korpolandia”. Autorzy postanowili nazwać Korpolandię bajką, by tworzyć analogię do prawdziwego życia po to, by przekazać jakiś morał. Nie ma tu teorii, pierwsza część książki to historia Korpolandii – bajka, druga to ta sama opowieść z komentarzami, trzecia zawiera objaśnienie tych komentarzy.

Dalej, autorzy uzasadniają – czemu korzystać właśnie z tak oryginalnego sposobu wdrażania innowacji. „Opowieści pozwalają na bezpieczne badanie zagadnień i inspirują do wprowadzania zmian. Zachęcają do słuchania i skoncentrowania się na człowieku, a nie tylko na materialnych potrzebach społeczeństwa. Stymulują dyskusję, dopuszczają istnienie różnych punktów widzenia i wieloznaczności oraz wspierają wymianę myśli jako drogę rozwoju.” Sparkteam uczy też jak opowiadać i przedstawia rodzaje opowiadań z jakich można korzystać. Według Arystotelesa opowieść, która ma dobrze skonstruowaną fabułę charakteryzuje „udana zmiana jednego stanu rzeczy w drugi, przynosząca użytkownikowi emocjonalną satysfakcję.”

Książka kierowana jest do menedżerów i szkoleniowców. Proponuje eksperyment z zaskakującym zabiegiem. Proponuje sposób na wdrożenia całkiem nowego systemu komunikacji w przedsiębiorstwie. Metoda ta jest szczególnie przydatna przedsiębiorstwom, które dotychczas korzystały z tradycyjnych metod odświeżania atmosfery w organizacji i wprowadzania innowacji. Problemy i konflikty w pracy paraliżują pracę firmy.
Po wykorzystaniu wszystkim popularnych środków, Korpolandia może być tym, niekonwencjonalnym, który zadziała.

Maria Matusiewicz
majaguara@yahoo.com

Wydawnictwo:

Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin