Planning and Managing Public Relations Campaigns, Anne Gregory

dodano: 
27.03.2007

Autor recenzji:

Magdalena Klimkiewicz
komentarzy: 
0

„Zarządzanie oczekiwaniami to kluczowe zadanie PR-owca” – należy o tym pamiętać przystępując do przygotowywania strategii PR-owskiej, na każdym etapie jej budowania aż po realizację założonych wcześniej działań. Anne Gregory, autorka „Planning and Managing Public Relations Campaigns”, uzmysławia to czytelnikom w każdym rozdziale tej wielokrotnie dodrukowywanej książki. Jest to książka dla studentów, osób zaczynających karierę w tym zawodzie, jak i dla tych, którzy już trochę pracują w branży PR.

Wykładowcy na polskich uczelniach wymagają od studentów, by w ramach prac zaliczeniowych stworzyli przykładowe strategie. Zapominają przy tym, że żadna z firm nie udostępni im potrzebnych materiałów, a na polskim rynku nie ma publikacji, która by im (i nie tylko studentom) ułatwiła to zadanie. Jedyne, co obecnie w Polsce jest dostępne, to ogólne informacje o tym, że strategia to podstawa kampanii PR-owskiej z wyjaśnieniem, dlaczego tak jest. Ale jak ją przygotować? Dopiero w niedawno wydanej książce ZFPR-u można znaleźć rozdział poświęcony strategii, a jeszcze więcej szczegółów znalazło się w artykułach Anny Miotk opublikowanych na wortalu PRoto. Na podstawie tych materiałów student jest w końcu w stanie odrobić pracę domową. Ale dla wymagającego czytelnika to nadal za mało – potrzebna jest taka publikacja jak książka Anne Gregory.

 Pierwsze czterdzieści stron nie zachęca szczególnie do dalszej lektury - to ogólne wprowadzenie do tematu głównie przydatne dla studentów, ale potem robi się ciekawiej. Czytelnik dowiaduje się, jak wygląda przygotowywanie strategii PR punkt po punkcie, od wstępnej analizy, poprzez, między innymi, wyznaczanie celów i dobór kanałów komunikacyjnych oraz dokonywanie zmian w strategii, aż po ewaluację podjętych działań. Szczegóły, przydatne wskazówki i rady oraz krótkie case study – czyli wszystko to, czego powinniśmy wymagać od dobrego podręcznika.

Dlaczego książkę powinny przeczytać również osoby od dłuższego czasu pracujące w PR? Ponieważ dobrze od czasu do czasu sprawdzić, czy jakiegoś elementu nie brakuje w naszych strategiach. Może wpadliśmy w rutynę i zapominamy o którymś punkcie? A może z czymś nie możemy sobie poradzić od dłuższego czasu i podpowiedź rozwiązującą problem znajdziemy w tej publikacji? Podstawowy schemat strategii jest zazwyczaj dosyć uniwersalny, dlatego czytelnik nie odczuwa brytyjskiego rodowodu książki. Studia przypadków są co prawda przygotowane z myślą o rynku brytyjskim, ale można je tylko traktować jako zilustrowanie sytuacji i treści opisanych w danym rozdziale, które ułatwiają ich zapamiętanie.

Książka została wydana w ramach serii „PR in practice series” sygnowanej przez Institute of Public Relations i to powinna być wystarczająca rekomendacja. Jedynie ta cena, 16 funtów… Jest to książka, której brakuje na polskim rynku, a zwłaszcza w polskiej cenie.

Magdalena Klimkiewicz
m.klimkiewicz@proto.pl

Wydawnictwo:

Kogan Page

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin