PR w RP, czyli dwadzieścia lat polskiej branży public relations, praca zbiorowa pod redakcją Tomasza Gackowskiego

dodano: 
21.01.2011

Autor recenzji:

Karol Schwann
komentarzy: 
1

Publikacja „PR w RP, czyli dwadzieścia lat…” stanowi zbiór artykułów podzielonych na dwie części. W pierwszej zgromadzono teksty powstałe w ramach projektu badawczego „PR w RP”, przeprowadzonego przez Koło Naukowe Obserwacji Polskich Mediów, funkcjonujące przy Instytucie Dziennikarstwa UW. W drugiej części umieszczono natomiast materiały pokonferencyjne z z II Ogólnopolskiego Zjazdu Analityków Mediów, zorganizowanego przez wymienione koło naukowe w maju zeszłego roku. Autorami zamieszczonych tekstów są studenci, absolwenci oraz pracownicy naukowi UW związani z KNOPM, w drugiej części autorami są natomiast naukowcy z innych polskich uczelni oraz praktycy PR.

Już na wstępie muszę przyznać, że artykuły te nie trzymają równego poziomu. Mamy tu bowiem do czynienia z tekstami, w których podjęte tematy przedstawione został szczegółowo oraz z takimi, które rażą swoją powierzchownością i oczywistością zawartych w nich konkluzji. Np. z artykułu poświęconego PR-owi w instytucjach finansowych dowiadujemy się, że „standardowe narzędzia PR z zakresu media relations (…) powinny być ukierunkowane na tworzenie zaufania wobec instytucji”. Razić może również duża rozbieżność w zakresie tematyki artykułów. Mamy bowiem do czynienia zarówno z rozważaniami bardzo ogólnymi (tekst pt. „Kto w Polsce potrzebuje PR-u”) jak również z tekstami o bardzo zawężonej tematyce (np. artykuł „Retoryczne konstruowanie tożsamości zbiorowej w polskich kampaniach obywatelskich, na przykładzie kampanii RAZEM 89”)

W przypadku książki „PR w RP, czyli dwadzieścia lat…” trudno odpowiedzieć jednoznacznie na pytanie, dla kogo jest ona przewidziana. Teksty zawarte w pierwszej części będą interesujące dla studentów lub osób, które dopiero zaczęły zgłębiać tajniki PR-u. Doświadczonych PR-owców raczej nie zainteresują podstawowe informacje dotyczące tego, czym jest PR i jakimi narzędziami operuje. Interesujące dla nich będą natomiast przykłady konkretnych działań PR-owskich, o których wspominają autorzy w swoich tekstach.

 

Wydawnictwo:

Koło Naukowe Obserwacji Polskich Mediów im. Stefana Kisielewskiego

komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
23.01.2011
15:54:46
Piotr Czarnowski
(23.01.2011 15:54:46)
Bardzo interesujące dowiedzieć się jak to widzą ci, których 20 lat temu albo w PR nie było albo nie wiedzieli co to jest. Czasem mam wrażenie, że nadal nie wiedzą.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin