Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm, Andy Wibbels

dodano: 
22.08.2007

Autor recenzji:

redakcja PRoto
komentarzy: 
0

Blog to internetowy pamiętnik, z tym, że dostępny jest on dla każdego. Dlaczego więc nie wykorzystać cech charakterystycznych dla: pamiętnika (intymności) i Internetu (powszechności) do promocji swojej firmy? Andy Wibbels w książce „Prowadź blog” przekonuje, że to efektywna metoda, która w błyskawiczny sposób pomaga spopularyzować swoją firmę. Dzięki blogowi, możemy z jednej strony przemycać nowinki o ofercie, a z drugiej dowiedzieć się, co się ludziom podoba (analizując posty). W ten sposób, oszczędzając na badaniach opinii publicznej, można poznać zdanie innych ludzi.

W poradniku znajdziemy informacje dotyczące szczegółowej definicji bloga i jego historii, przydatne porównanie kosztów i korzyści z posiadania strony internetowej i bloga; następnie rady na temat inauguracji prowadzenia bloga i wprowadzenia go do sieci oraz technik jego promocji.

Książka zawiera bardzo dużo informacji technicznych. Z jednej strony można uznać to za cenne wskazówki, jednak, gdy sięgamy po książkę, oczekując rad jak blog wypromować, szczegółowe uwagi techniczne wydają się zbędne, niepotrzebne czy może nawet nudne. W książce błyskotliwe pomysły przeplatane są irytującymi banałami.

Choć blogi cieszą się dużą popularnością, wykorzystanie ich w biznesie nie jest częstym zjawiskiem. To nowy sposób na promocję firmy, a autor wielokrotnie podkreśla, że jest on bardzo skuteczny. W książce wyczuwalna jest „amerykańska maniera” Wibbelsa, co jednych może denerwować z uwagi na trywialność niektórych spostrzeżeń i rad, inni natomiast mogą uznać je za cenne. Poradnik zaczyna się interesująco, wprowadzenie autora w ciekawy sposób obrazuje siłę blogów. Wibbels, w rozdziale poświęconym definicji bloga, pisze: „słowo blawg brzmi jak bulgot wydawany przez Twojego kota przed wypluciem wielkiej kulki z sierści” (…). Cóż, intrygujące porównanie. Taki jest ten poradnik – cenny, interesujący i przydatny, jednocześnie w wielu miejscach banalny lub irytujący.

Wydawnictwo:

Helion

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin