Public relations. Teoria i studia przypadków., Dariusz Tworzydło

dodano: 
06.01.2006

Autor recenzji:

Maria Matusiewicz
komentarzy: 
0

Czy kolejna polska publikacja z zakresu teorii i praktyki public relations może intrygować i nie powielać truizmów? Jeśli odświeża zagadnienia dziedziny korygując je o zmiany zachodzące w otoczeniu i przedstawia ciekawe przykłady – owszem. Taka właśnie jest publikacja „Public relations. Teoria i studia przypadków” Dariusza Tworzydło.

Autor zapowiada we wstępie, iż celem publikacji jest „zaprezentowanie teoretycznych aspektów public relations oraz przykładów sytuacji, które zdarzają się w codziennym funkcjonowaniu organizacji. […] Zamierzeniem autora było przekazanie zarówno teoretycznej, jak i praktycznej wiedzy, która umożliwi rozwiązywanie problemów pojawiających się w praktyce zawodowej.” Wydaje się, iż cel został osiągnięty.

Książka podzielona jest na trzy części – teoretyczną, strategiczną i praktyczną. Pierwsza część prezentuje bazę teoretyczną zagadnień omawianych dalej. Część druga obrazuje sfery, w których mają się sprawdzić działania public relations - analizuje sytuację kryzysową, omawia zagadnienia związane z media relations, investor relations, internal relations oraz sponsoringiem. Zamierzeniem autora było wytłuszczenie tej sfery zadaniowej PR, która dotyczy przypadków omówionych w części trzeciej. To bardzo ciekawy rozdział zawierający dziesięć case’ów dotyczących znanych korporacji i zjawisk. Wszystkie wydarzenia miały miejsce w ostatnich latach, co pozwala często przywołać je w pamięci i skonfrontować swoje przemyślenia i reakcje z analizą fachowca. Każdy case study kończą zadania do samodzielnego przemyślenia.

D. Tworzydło szalenie drobiazgowo i wieloaspektowo podchodzi do omawianych zagadnień. Książka jest ciekawa i potrzebna, kierowana raczej do praktyków, aniżeli do studentów. Obszerny zbiór studiów przypadków stanowi cenny zbiór materiałów badawczych z różnych dziedzin gospodarki, różnych sfer i efektów działania (Coca-Cola, Tchibo, Winiary, Orlen). Ciekawostką jest temat będący „na językach” marketingowców i PR-owców przed dwoma laty, dotyczący Adama Małysza, jako przykładu fenomenu polskiego sponsoringu.

Publikacja jest bardzo nowoczesna, co w połączeniu z wiedzą i doświadczeniem autora stanowi wartościowy wybór najistotniejszych zagadnień z zakresu PR.

Zdecydowanie polecam.

Maria Matusiewicz
majaguara@yahoo.com

Wydawnictwo:

WSIIZ

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin