piątek, 1 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościAdidas reaguje na krytykę. Marka zakazała personalizowania koszulek piłkarskich numerem 44

Adidas reaguje na krytykę. Marka zakazała personalizowania koszulek piłkarskich numerem 44

Adidas zabronił personalizowania koszulek reprezentacji Niemiec numerem 44. Chodzi o jego podobieństwo do nazistowskiego symbolu SS – podaje theguardian.com.

Jak wyjaśnia źródło, Schutzstaffel (SS) to paramilitarna organizacja Trzeciej Rzeszy Adolfa Hitlera, która miała za zadanie wyeliminowanie ludności żydowskiej z całej Europy. Symbol SS jest powiązany z najgorszymi zbrodniami popełnionymi przez nazistów, a członkowie organizacji byli odpowiedzialni m.in. za pilnowanie i prowadzenie obozów zagłady, takich jak Auschwitz. 

Obawy dotyczące wyglądu numeru 44 po raz pierwszy zostały zgłoszone przez historyka Michaela Königa, który określił projekt koszulki jako „bardzo wątpliwy” – czytamy. 

Źródło: twitter.com/08MiKowitsch15

Kontrowersje wywołała nie tylko wspomniana liczba, ale także różowy odcień niemieckich strojów wyjazdowych. Zwolennicy zaznaczają, że kolor ten ma odzwierciedlać różnorodność Niemiec. Krytycy uważają jednak, że jest on nietradycyjny i ma jedynie za zadanie przynieść jak największe korzyści finansowe Niemieckiemu Związkowi Piłki Nożnej (DFB) – dowiadujemy się. 

Oliver Brüggen, rzecznik Adidasa, przekazał, że podobieństwo stroju do nazistowskich symboli nie było zamierzone. „Jako firma jesteśmy zobowiązani do przeciwstawiania się ksenofobii, antysemityzmowi, przemocy i nienawiści w każdej formie. Zablokujemy personalizację koszulek” – dodał Brüggen, cytowany przez źródło. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj