.

 

Czas na CSR! - sprawozdanie

dodano: 
28.04.2005
komentarzy: 
0

Konferencja CZAS NA CSR!, pierwsze wydarzenie organizowane przez Koło Naukowe Odpowiedzialnego Biznesu SYNERGIA we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, odbyła się 26 kwietnia w siedzibie Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Konferencja podzielona była na dwa bloki, poświęcone społecznej odpowiedzialności biznesu: pierwsza część obejmowała dyskusję panelową „CSR – nowym wyzwaniem dla biznesu?”, a drugą stanowiła debata za i przeciw na temat „Czy firma z branży piwowarskiej może być firmą odpowiedzialną?”. Pierwszą część Konferencji poprzedziło przedstawienie wyników badania przeprowadzonego przez KN SYNERGIA wśród 237 studentów WSPiZ im. L. Koźmińskiego. Celem badania było określenie poziomu rozpoznawalności terminu CSR w środowisku studenckim. Okazało się, że tylko 4 osoby spośród 237 ankietowanych, co stanowi 1,7% , zna termin CSR i rozumie jego znaczenie. Wyniki badania stały się punktem wyjścia do dyskusji „CSR – nowym wyzwaniem dla biznesu?”. Zaproszeni paneliści - prof. dr hab. Wojciech Gasparski (Centrum Etyki Biznesu, WSPiZ im. L. Koźmińskiego), Dorota Adamska (BP), Paweł Sanowski (Instytut Monitorowania Mediów) oraz moderator dyskusji Beata Kapcewicz (Forum Odpowiedzialnego Biznesu) - próbowali przybliżyć studentom problematykę Corporate Social Responsibility. Dorota Adamska oraz Paweł Sanowski opowiadali o projektach społecznych i strategiach odpowiedzialności społecznej realizowanych w firmach, które reprezentują. Prof. dr hab. Wojciech Gasparski wyjaśnił, co składa się na odpowiedzialność społeczną biznesu. Dyskusję zakończył apel do studentów, aby w przyszłości prowadzili odpowiedzialny, mądry biznes i o taki biznes walczyli. Druga część konferencji miała charakter interaktywny – studenci biorący udział w tym wydarzeniu dyskutowali z zaproszonymi gośćmi oraz komentowali ich wypowiedzi. Debata prowadzona była przez Sylwię Lewandowską z FOB. Panie Danuta Gut, reprezentantka Browarów Polskich, oraz Elżbieta Radzka z Marketing & Communications Consultants próbowały przekonać uczestników Konferencji, że firma z branży piwowarskiej może być firmą odpowiedzialną. Na sali znajdowali się zwolennicy, ale również przeciwnicy tej hipotezy. Zaproszone Panie podjęły wyzwanie i próbowały stawić czoła wszystkim argumentom. Ponieważ temat debaty był kwestią kontrowersyjną, po zakończeniu spotkania wśród jego uczestników nadal pozostały pewne rozbieżności.

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin