.

 

Facebook będzie zwalczać wpisy o charaketrze clickbaitowym w Polsce

dodano: 
03.07.2018
komentarzy: 
0

Facebook rozszerzył działalność systemu zwalczającego tzw. engagement bait o język polski – informuje press.pl. Tym samym algorytmy platformy społecznościowej będą rozpoznawać clikcbaitowe wpisy polskich użytkowników i automatycznie ograniczać ich widoczność.

Jak czytamy, clickbaitowe wpisy to posty o niskiej jakości, które sztucznie podbijają zainteresowanie użytkowników chwytliwymi nagłówkami czy nawołują do oznaczania znajomych lub pozostawiania reakcji. Dzięki nowym algorytmom Facebooka tego rodzaju wpisy mają automatycznie ograniczane zasięgi oraz pojawiają się niżej w aktualnościach niż pozostałe posty – pisze portal.

Początkowo system serwisu społecznościowego Marka Zuckerberga, który wprowadzono do platformy w 2017 roku, wyłapywał wpisy wyłącznie w języku angielskim. Następnie rozszerzono funkcję o 13 nowych języków, w tym m.in. o arabski, niemiecki czy francuski – czytamy. Aktualizacja z 25 czerwca 2018 roku poszerzyła działanie systemu o wyłapywanie clickbaitowych postów w kolejnych dziewięciu językach – w tym m.in. po polsku.

Czytaj więcej: Facebook zmniejszy zasięgi postów, których celem jest jedynie zachęcanie do interakcji

(jg)

Źródło:

press.pl, Facebook zwalcza clickbaity w polskich wpisach, Mateusz Kominiarczuk, 02.07.2018
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin