Instagram wprowadza nowe narzędzia, które mają ułatwić współprace marek z twórcami publikującymi w serwisie. Na swoim blogu platforma opisuje funkcje, dzięki którym influencerzy mogą zarabiać na swojej działalności, a marki osiągać lepsze wyniki biznesowe.
Testowane jest m.in. rozwiązanie, które ma sprawić, że twórcy zostaną zauważeni przez więcej marek, i ułatwić im komunikację w aplikacji. Serwis informuje, że influencerzy mogą obecnie dodawać do listy preferowanych partnerów marki, z którymi są chcieliby współpracować. Da to tym twórcom pierwszeństwo w momencie, gdy dana marka będzie poszukiwać osób do współpracy.
Źródło: business.instagram.com
Instagram wprowadza również nowy folder w bezpośrednich wiadomościach, przeznaczony do współprac. Ma to ułatwić twórcom i markom kontakt i zarządzanie treściami w ramach współpracy. Platforma zauważa, że oddzielenie wiadomości od marek obniży też ryzyko, że twórca przeoczy propozycję w skrzynce pełnej wiadomości.
Źródło: business.instagram.com
Jak dalej czytamy, marki mogą teraz korzystać z danych i unikalnych filtrów, by odkrywać najlepiej pasujących do danej kampanii twórców i nawiązywać z nimi kontakt. Ponadto mają możliwość tworzenia krótkich list, by móc łatwo zarządzać wieloma kampaniami.
Serwis przekazuje, że te funkcje są obecnie testowane w niewielkiej grupie twórców i marek ze Stanów Zjednoczonych.
Instagram zapowiada także wprowadzenie rozwiązania, które pozwoli markom na tworzenie reklam w Reels. Czytamy, że dzięki nowym uprawnieniom twórcy mogą umożliwić wybranym partnerom tworzenie reklam z treściami, w których brand został oznaczony. „Po raz pierwszy twórcy będą mogli wesprzeć treści marek publikowane w kanałach, Stories i Reels bezpośrednio z aplikacji, aby zwiększyć ich” – pisze Instagram. Jak dodaje, w nadchodzących miesiącach udostępni tę funkcję wszystkim twórcom treści markowych na całym świecie.
Źródło: business.instagram.com
Instagram wprowadza także sklepy dla twórców, którzy współpracują z markami. Wybrane osoby, które biorą udział w teście w USA, otrzymają możliwość dodania do swojego profilu zakładki z ulubionymi produktami. Jak czytamy, twórcy mogą prezentować wybrane produkty, a za ich sprzedać otrzymają prowizję.
Źródło: business.instagram.com
(mb)